woensdag 15 juli 2015

Alvast voor het najaar....sjaal

Allereerst wil ik jullie heel hartelijk danken voor alle lieve berichtjes als reactie op mijn vorige blog. Hartverwarmend is het te weten dat jullie meeleven, in welke vorm dan ook. Het doet me ontzettend goed!

Het leven gaat weer een beetje zijn gewone gangetje, hoewel.....
De vakantie komt er ook bij ons aan. Vrijdag aanstaande heeft mijn man zijn laatste werkdag en daarna mag hij vier weken bijkomen van de drukte op zijn werk. Hij kijkt er toch wel naar uit. Tegenwoordig "moet" je veel op je werk, de laatste jaren is de werkdruk enorm toegenomen. Zeker als je thuis ook te bereiken bent met een mobiele telefoon van je werk......Maar ja, het hoort er tegenwoordig allemaal bij. Dus ik gun hem zijn vier weken vrij (als hij zijn telefoon dan maar uit zet, hihi).

Hoewel ik geen baan buitenshuis heb, heb ik me voorgenomen om ook "vakantie" te houden. En daarom heb ik besloten in die weken iets voor mezelf te maken. Het moet wel gemakkelijk zijn, niet te veel tellen en zo. Ik wil het werkje gemakkelijk weg kunnen leggen en weer op kunnen pakken.
Na het uitpluizen van mijn handwerkboeken is de keuze gevallen op een sjaal voor het najaar. 
Vanmiddag ben ik op wolletjes uit geweest. Echte herfstkleuren, vind ik zelf. 


En dit moet het worden:



De sjaal komt uit een "zomerblad" van Filati en zou gebreid moeten worden met Divino van Lana Grossa, maar dan is hij mij niet warm genoeg voor het najaar en de winter. Wol wilde ik eigenlijk ook niet in verband met "kriebelgevaar", en daarom koos ik voor Annel Rapido plus, een 100% acryl garen. Als de sjaal gaat pillen, neem ik dat maar voor lief......

Afgelopen week ben ik druk geweest met het aanvullen van mijn winkeltje. De kleine BabyBorn kan nu kiezen uit diverse pyjama's en slaapzakken. Alvast een voorraadje voor Sinterklaas. Het voelt een beetje raar om daar nu al mee bezig te zijn, maar voor je het weet is het zo ver....en daarom ga ik ook gewoon door met de poppenkleertjes. Ik ga er jullie echt niet steeds mee lastig vallen, hoor. Je kunt gewoon op het fotootje "Mijn webwinkeltje" klikken (rechtsboven aan dit blog), mocht je geïnteresseerd zijn :-)))

Nou, vooruit, één foto dan!


Hebben jullie nog vakantieplannen?


7 opmerkingen:

  1. Ja maar voor ons duurt het nog even ,ga maar genieten en mooi hoor je kleurtjes maar laat de herfst nog even wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb niet veel verstand van soorten wol en of het kriebelt of pluist maar de kleuren die je nu gekozen hebt zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleertjes voor de babyborn.. Fijne vakantie ook voor je man

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren bij elkaar!
    Aaah leuk die kleertjes zeg. Was m'n dochter nog maar klein hihi
    En wel vakantieplannen hier maar duurt nog even helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt hele mooie herfstkleurtjes gekozen Jannie voor een heel mooi modelletje van sjaal! Die kleertjes voor de poppen zijn weer supergaaf hoor, was ik maar weer klein meisje ;-) ik zou wel weten waar ik mijn poppenkleertjes zou bestellen.
    Grtjes, rita. Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie warme kleuren, leuk dat je iets te doen hebt in het vooruitzicht van de herfst.
    Ik ben nog altijd voor m'n nichtje bezig, dat duurt nog eventjes.
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kleuren. Herfstkleuren eigenlijk. Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie