zondag 14 juni 2015

Weinig nieuws...

Er komt de laatste paar weken niet zo veel uit mijn handen, wat handwerken betreft.
Nou ja, mijn gordijntjes voor het tuinhuis zijn af. Ze moeten nog wel gewassen worden en dan wil ik meteen degene die al een jaar (!) in het tuinhuis hangen ook maar even door hetzelfde sopje halen. De viooltjes waren uitgebloeid, dus doe ik  maar meteen andere plantjes in de bakken en daarna laat ik jullie een foto zien, als bewijs dat ze allemaal hangen. :-))

Ook haakte ik dit kleine tussendoortje, gewoon omdat ik het een grappig dingetje vond. Je hebt hem misschien al langs zien komen, de gehaakte boekenlegger van Inhaken. (klik voor patroon)
Ik vond hem heel grappig, zocht een restje groene wol en heb hem gemaakt, zij het iets aangepast. De wol die ik gebruikte heb ik met haaknaald 3 gehaakt en het "lijf" haakte ik met hele in plaats van halve stokjes. Ook bij de poten heb ik even zitten "frummelen" voor ik er tevreden mee was.
Ik heb hem aan mijn zus gegeven als opkikkertje. De laatste tijd gaat het niet zo goed met haar en daarom kon ze wel een opkikkertje gebruiken. Ik hoop dat ze hem nog lang mag gebruiken.



Toen de oogjes er al helemaal op zaten  vond ik ze eigenlijk een beetje te dicht bij elkaar zitten. Daarom zat er niets anders op (o, wat vond ik dat erg....niet dus) dan er nog eentje te maken met de oogjes wat verder uit elkaar. Deze vind ik net iets beter gelukt en ligt nu in  mijn kastje bij de andere hebbedingetjes.


Wie weet volgen er nog meer! Ze zijn leuk om te maken, snel klaar en grappig om te krijgen.

10 opmerkingen:

  1. Ze zijn heel erg leuk! Ik hoop voor je zus dat ze er lang van mag genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Jannie, zulke kleine projectjes tussendoor. Ken je 'de anonieme sjaal'? Zoek maar eens op FB, vind ik ook wel iets voor jou ;-)
    groet,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief dat je het voor je zus hebt gemaakt.
    Hartelijke groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig gemaakt! Oh zo verdrietig dat het niet zo goed gaat met je zus... een lieve opkikker ...toch een beetje een opkikker hé.
    Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuke boekenlegger wat inderdaad ook een leuk cadeautje is om te geven. Wat spijtig dat het minder goed gaat met je zus, ik hoop dat het niets ergs is want dat kan iedereen missen en zij vooral! Hopelijk doet de opkikker zijn werk, we duimen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk gemaakt! Sterkte met je zus, wat jammer dat het minder gaat met haar.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie