woensdag 24 juni 2015

Neefje of nichtje?

Een paar weken geleden kregen we het mooie nieuws te horen dat er bij mijn jongste broer gezinsuitbreiding wordt verwacht. Het nieuwe neefje of nichtje zal als het goed is in december geboren worden. Reden voor een cadeautje!

Bij Juffrouw Ooievaar had ik zo'n leuk  gehaakt slaappopje gezien! Het patroon stond erbij, dus ik kon meteen beginnen. Als kleur koos ik donkerrood. Dat kan voor zowel een jongen als een meisje, vind ik.

Amigurumi haken is niet helemaal mijn ding, moet ik zeggen. Ik vind het in het begin een heel gefriemel. En dan ben ik weer niet tevreden, omdat het dan niet netjes genoeg naar mijn zin is. Kramp in mijn (toch al niet te soepele)  vingers is het gevolg. Maar natuurlijk haak ik door!!

En hij is af! En vanmorgen afgeleverd bij mijn schoonzus. Dus ik kan hem met een gerust hart showen.



In het hoofdje verstopte ik een rammelballetje. Om er toch een "spannend" tintje aan te geven (we weten immers niet wat het gaat worden....) naaide ik op een veiligheidsspeldje een strikje en deed er zowel een roze als een blauw slabbetje aan. Mocht de baby met het popje gaan spelen, dan kan het speldje verwijderd worden. Want ik wil het toch niet op mijn geweten hebben dat het kindje zo'n klein onderdeeltje zou inslikken!!

En nu maar hopen dat alles goed gaat en er met het popje gespeeld gaat worden!




7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd aan je broer en zijn vrouw... leuk nog zo'n kleintje bij in de familie. En je cadeautje is heel mooi... tof zo met die 2 slabbetjes...
    Lief dat je al aan een cadeautje dacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, een nieuw familielid erbij straks aan het eind van het jaar. Ik vind het een leuk cadeautje. Origineel en lief. En laat je vingers nou even uitrusten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig slaappopje! De toekomstige mama zal best tevreden zijn met dit lief cadeautje, het zal vast succes hebben, goed idee om 2 slabbetjes te voorzien, dus altijd goed!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi cadeautje en die kleur van dieprood is goed gekozen, daar zit je altijd goed mee.
    Heb zelf nog nooit een popje gehaakt, moet me er toch maar eens aan gaan wagen.
    liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig! Wat een lief cadeautje. En mooi blog heb je, leuk je doet ook van alles, daar hou ik van :D ik ben je gaan volgen.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie