vrijdag 19 juni 2015

Boontjes, kipfilet en rijst...

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je in de supermarkt loopt, een recept bedenkt en daar de ingrediënten bij koopt, en dan thuis tijdens het koken een heel ander recept er van maakt? Dat had ik dus gisteren. 
Ik dacht boontjes, rijst en kipfilet met satésaus te maken. Maar toen ik thuis kwam had ik opeens geen zin meer in saté. Toen zag ik dat ik nog een gele paprika over had en besloot ik iets anders met dezelfde ingrediënten te maken. 


De basis bleef gelijk, maar in plaats van saté werd het een soort "tomatenstoofje""...
Ik moet zeggen: het viel bijzonder in de smaak. Daarom deel ik graag dit supersimpele recept.

Voor 4 personen gebruikte ik:
2 kipfilets
1 pak zilvervliesrijst
700 gram sperzieboontjes
1 blik tomatenblokjes
1 gele paprika
1 ui
chilipeper
zwarte peper
zout
(olijf)olie om in te bakken
eventueel ketjap of chilisaus (mijn familieleden deden dit er naar eigen smaak bij, toen ze al opgeschept hadden)

Haal de boontjes af, snijd ze in stukjes en kook ze bijna gaar.
Kook de rijst volgens de verpakking.
Snijd de kipfilet in blokjes.
Snijd de paprika in blokjes.
Snijd de ui in halve ringen en bak ze in wat olie glazig. Voeg na een paar minuten de kipfilet toe en bak deze een paar minuten mee. Voeg de paprika toe en bak even mee. Voeg de tomatenblokjes en de bijna gare boontjes toe en smoor dit nog 5 a 10 minuten.. Voeg naar smaak chilipeper, peper en zout toe. Serveer met de rijst en eventueel ketjap en/of chilisaus.

Ik zei toch dat het simpel was!!!

3 opmerkingen:

  1. Klinkt goed. Je hebt in ieder geval lekker gegeten zo te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker recept, Jannie. Vrijdags zijn de kinderen er en die willen ook altijd kip, meestal gegrild.
    Dit zou bij hun ook wel in de smaak vallen.
    Wij hebben er peetjes en peultjes bij gegeten en zeekraal, want daar zijn ze dol op (wij hadden bijna niets, maar dat geeft niet)
    Fijn weekend,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie