zaterdag 27 juni 2015

Anti-muggen-potjes

Heerlijk, we kunnen 's avonds weer heel lang buiten zitten! 
Maar als ik één klein nadeeltje mag opnoemen: muggen......
Daar heb ik zo'n hekel aan. Het zijn van die stiekeme beesten. Voor je het weet hebben ze je te pakken. Met zo'n prachtige, irritante bult als gevolg. :-P

Een tijdje terug kocht ik bij het tuincentrum citronella waxinelichtjes. Ik had met kerst van die hele mooie stevige glaasjes gekocht, toen met kerstdecoratie. Na de decoratie verwijderd te hebben hebben ze een tijdje bij mij op mijn hobbykamertje gestaan met mijn scharen erin. Maar nu kon ik ze mooi gebruiken om die waxinelichtjes in te laten branden. Functioneel, maar wel kaal. Dus haakte ik een jasje om de potjes heen. Het patroon vond ik hier. Een heerlijk patroontje om te haken. In twee uurtjes waren de potjes voorzien van een jasje. 


Kijk eens hoe ze de tuintafel opfleuren!


De lichtjes staan te wachten om aangestoken te worden. Dat wordt genieten!!



Maar nu moet ik nog iets bedenken hoe ik 's nachts van het gezoem af kom, als ik in mijn bed lig. Hebben jullie dat ook: dan doe je het licht aan, en zie je opeens geen mug meer! Ik krijg altijd het vervelende gevoel dat die mug stilletjes in een hoekje zit te schaterlachen, omdat ik hem niet kan vinden, klaar voor een volgende aanval......

9 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige tuintafel! Je potjes zijn prachtig. Hiermee kun jij op je terras iig de muggen uitlachen :)
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige tuintafel! Je potjes zijn prachtig. Hiermee kun jij op je terras iig de muggen uitlachen :)
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef, als ik nog aan onze vakantie in Zweden denk vorig jaar... We kwamen daar 's avonds om half negen aan en werden letterlijk besprongen door hordes muggen. Gek genoeg went het ook nog. Sindsdien vind ik het hier wel meevallen. :-) Maar tien muggen kunnen ook al irritant zijn. ;-) Soms steken ze zelfs dwars door je broek heen. Wij hebben horren in onze slaapkamers en denken er goed om de deuren dicht te houden. Zo hebben wij 's nachts bijna geen last van muggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je potjes zien er heel vrolijk uit! Wat bij ons vrijwel altijd helpt, is rustig blijven liggen met de lamp aan. Komt die mug vanzelf weer te voorschijn en is-ie veel makkelijker te pakken. (Vergt soms wel wat geduld...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook zoveel muggen... ze eten me letterlijk op hier 's avonds in het bos.
    Je waxinepotjes zijn heel mooi ... mooie kleur ook...en bedankt voor het linken naar het patroon!
    Weet je nog te zeggen of die citronellageur helpt... want daar twijfel ik sterk aan... Die van ons zijn immuun aan citronellageur! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel mooi idee, deze gehaakte jasjes voor de potjes!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fleurige jasjes heb je gemaakt! Ziet er gelijk een stuk gezelliger uit hè?
    En ja... dat gezoem... ik heb al eens onder een klamboe gelegen, maar voelde me te veel opgesloten... Dus nu ga ik (sorry, ik moet zeggen mijn eega, want ik zie die beesten werkelijk nooit) nu maar weer trouw op muggenjacht in het nachtelijk uur...

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De lichtjes kregen een fleurig fris jasje en passen perfect bij de servetten en je kaarsje! Om je kamer muggenvrij te krijgen, gebruik ik altijd van die spullen om in het stopcontact te steken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zet zo'n potje in je slaapkamer. Misschien helpt dat wel!
    Ik ga een patroontje zoeken om zo'n muggenpotjes-hoes te breien!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie