maandag 11 mei 2015

Moederdag cupcake

Ik heb het van niemand vreemds....handwerken is mij met de paplepel ingegoten. Ik weet nog dat ik voor het eerst achter de naaimachine mocht, ik zal een jaar of zeven geweest zijn. Thuis hadden we het niet breed en daarom was mijn moeder praktisch ingesteld. Oude lappen werden omgetoverd tot poetslap. Die eerste keer achter de naaimachine mocht ik dan ook een DWEIL omzomen....en mijn best dat ik daarop gedaan heb.
Enfin, ik was besmet met het handwerkvirus. En dat is altijd zo gebleven, hoewel het een tijdje op een laag pitje heeft gestaan. Ik ben blij dat ik het terug heb, hihi.

Maar goed, mijn moeder is een Grote op handwerkgebied. Onze kleding werd vroeger bijna altijd door haar gemaakt, zowel naaien als breien. De laatste jaren is ze ook weer aan het haken geslagen. Mijn moeder is een echte doorzetter! Hoewel ze niet heel veel meer ziet probeert ze steeds weer nieuwe patronen uit, haar loep in de aanslag! Pas geleden kreeg ze de tip om over haar gewone bril een leesbril te zetten. Ik weet niet zeker of ze die al heeft aangeschaft, maar het zou me niet verbazen.

Voor Moederdag maakte ik voor haar een speldenkussen in de vorm van een cupcake. Het idee had ik van de dames van inhaken. Ze haakten een brocante taartje. Helaas kon ik zo'n taartvormpje nergens op de kop tikken, dus bedacht ik zelf maar iets. Het taartje moest bij mij een stukje groter, en dat heeft me een zondagmiddag puzzelen gekost. Maar ik vond het zo ook wel aardig gelukt. Met het boekje "Taartjes haken" erbij was het een leuk cadeautje.  En mijn moeder kan ook weer aan de slag. Komt ze ook weer op een leuke manier van haar restjes katoen af.....


7 opmerkingen:

  1. Leuk cadeau en wat een mooie cupcake heb je ervan gemaakt.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk moederdag kado heb je gemaakt!
    En ja, meestal zit het wel een beetje in de genen hè.
    Mijn oma was ook altijd aan het handwerken en mijn moeder ook heel veel. Soms hadden we wel eens handwerk dag met elkaar. Reuze gezellig. Ik heb er goede en mooie herinneringen aan.
    Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is nu eens een origineel speldenkussen ...
    Fijn dat je ma ook een haakboekje krijgt ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hehe, overkomt het mij weer: Een reactie typen die vervolgens verdwijnt omdat mijn dochter ingelogd is. Nou ja, dan nog maar een keer.
    Wat een mooi taartje is het geworden, ik vind de roosjes erop zo mooi, echt helemaal brocante. Heel leuk, met het boekje erbij!
    Wat fijn dat je moeder nog zo'n plezier heeft in handwerken. Ik zou mij ook niet voor kunnen stellen dat ik er ooit mee zou stoppen, ik ben op mijn vijfde begonnen en heb onafgebroken gehandwerkt en geknutseld. Hoewel... als ik mijn spieren en gewrichten af en toe voel, heeft je moeder daar geen last van?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je dat je een tweede poging waagde :-D
      Mijn moeder klaagt haast nooit en is een doorzetter, hoewel het allemaal niet zo soepel meer gaat. Maar wat wil je, ze is 79!

      Verwijderen
  5. Echt een heel tof speldenkussen hoor Jannie, heel origineel! En we weten nu ook dat je je creativiteit niet van vreemden hebt.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk kado met zo n zelfgemaakt taartje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie