vrijdag 15 mei 2015

Een nieuwe vriend.....

Ik zal het maar eerlijk bekennen: ik heb een nieuwe vriend! Zo, het hoge woord is eruit.

Afgelopen zomer maakte ik kennis met zijn buitenlandse broer en vanaf die tijd ben ik naar hem op zoek geweest. En ik heb hem gevonden! 

Gisteren ben ik de hele middag met hem op stap geweest. Het was geweldig! Nou ja, manlief mocht ook mee.......

Ach, ik zal je even uit de droom helpen, voor je verkeerde dingen denkt.

Jaren geleden, toen onze kinderen nog alle drie mee op vakantie gingen, ontdekten we de fietsvakantie. We fietsten een prachtige route door Frankrijk, langs het riviertje de Lot. Elke dag kwamen we aan op een andere verblijfplaats (meestal een chambre d'hote). Onze bagage werd voor ons vervoerd, dus we konden heel relaxed fietsen. 

Sinds die tijd waren we verkocht: vele fietsvakanties volgden. De laatste jaren verergerde de fibromyalgie zodanig, dat het een hele opgave was om zo'n fietsvakantie vol te houden. Zelfs een ritje van een kilometer of 12 begon al een probleem te worden. Zou het dan voorbij zijn? Vorig jaar zomer, toen we een fietstocht rond de Bodensee zouden doen, huurde ik een E-bike en wat ging dat goed! Ik was verkocht. 
Voor manlief was het iets minder, want het is niet gemakkelijk om de snelheid op elkaar af te stemmen als je niet allebei een E-bike rijdt.

Dus na veel informatie inwinnen hebben we ze aangeschaft. Ja, ook ééntje voor manlief, zodat we weer dezelfde snelheid rijden, haha.

Gisteren hebben we voor het eerst weer een rondje gereden van 40 (!) kilometer. Heerlijk over de dijken. Wij wonen in het gebied tussen de rivieren, dus dat kan niet missen. 


Kijk toch eens hoe mooi het hier is.


We hadden het plan om een kopje koffie te drinken bij de speeltuin in Nederhemert. Een stukje nostalgie voor ons, want ook als kind gingen we daar geregeld heen, om te spelen natuurlijk. Er is nog weinig veranderd, zelfs de glijbaan waar wij, en misschien onze ouders ook nog wel, van af gleden is er nog. De speeltuin bestaat inmiddels 100 jaar (!) en dat werd gisteren gevierd. Al uit de verte zagen we een lange, lange rij auto's geparkeerd staan. Toen we dat zagen, besloten we om de speeltuin maar voor een volgende keer te bewaren. Met de pont voeren we over naar het vestingstadje Heusden, waar ook vast wel een kop koffie gedronken kon worden. 


Nou, dat dachten we......in Heusden was het kermis en kon je over de koppen lopen! Wat nu? We besloten om toch maar langzaamaan naar huis te fietsen en reden rammelend over de kinderkopjes door Heusden. Plotseling remde manlief en riep enthousiast: "Ik zag een leuk terrasje!!!" En óf het een leuk terrasje was. En ze hadden koffie en appeltaart met slagroom!


We hebben heerlijk zitten genieten in de zon......
Als je de foto's hieronder bekijkt, zul je dat meteen begrijpen.



Mocht je ooit nog eens in Heusden komen, ga dan koffie drinken bij het Gouverneurshuys museum.
De bediening was allervriendelijkst. Eén van de obers wist ons ook te vertellen dat die mooie roze bloeiende boom een Tamarisk is. 

Wij zijn niet in het museum geweest, maar dat kun je dan eventueel zelf ontdekken.

Je begrijpt dat ik nog veel avonturen hoop te beleven met mijn nieuwe vriend. De wereld is weer een stukje groter geworden......



9 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig stukje! Veel succes met je nieuwe vriend en dat hij maar veel mag begeleiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou daar heb je goed aan gedaan fiets zelf ook al drie jaar op een e bike en wil niks anders meer ,mooie omgeveing wij hebben daar ook een leuke tochtjes gemaakt tijdens een vakantie , nog veel plezier met de tochtjes die komen gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ideaal om op deze manier te kunnen genieten van het fietsten. Goed dat je niet bij de pakken gaat neerzitten.
    En wat een leuk terras, je man heeft er oog voor.
    Nog veel fietsplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was genieten met z'n viertjes. De vriendjes en jullie....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie omgeving en leuk dat jullie zo genoten hebben.
    Fijn dat je die E-bike hebben, lijkt me ook wel wat, wij moeten altijd tegen die zeewind optornen !!!!!
    Goed weekend, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat deze nieuwe vriend je weer fietsvakanties kan laten maken! Jullie wonen in een prachtomgeving zeg, om jaloers op te zijn! Nog veel plezier met je nieuwe vriend, ook hier wordt overwogen om E-bikes aan te schaffen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me goed voorstellen dat je blij wordt van zo'n fiets! En rondom de rivieren is zeker prachtig! Afgelopen zomer zijn we ook met regelmaat wel even gaan afkoelen langs de Maas.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig waar je gefietst hebt... ooit waren we al in Heusden... zo gezellig daar! Hopelijk ga je niet te hard met je nieuwe vriend... want ik zie dat jullie nog "helmloos" fietsen? Foeifoei Jannie! Zie je mijn vingertje? ;-)
    Fijne week !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n vriend wil ik ook wel! Fietsen gaat voor mij nog prima, maar mijn man houdt van lange afstanden en ik hoorde laatst van een kennis die daarom een e-bike had gekocht. :-)
    Wat een prachtige foto's! Mmm, lekker even zitten op een terrasje, mét koffie en appelgebak met slagroom...
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie