woensdag 6 mei 2015

Buien en stoffenwinkel.

Hebben jullie ze gezien vanmiddag? Natuurlijk hebben jullie ze gezien.....het zijn er zo veel en ze zijn zo heftig! 

Ik heb het natuurlijk over de buien die over ons land trekken. Wat is dat toch met het weer tegenwoordig? Jongste zoon zei het pas geleden nog: "het weer wordt steeds extremer".  En gelijk heeft hij, daar hoef je geen natuurkundige voor te zijn. 

Maar wat kan het prachtig zijn: zo'n donkere, dreigende lucht! Vanmiddag, onderweg naar mijn favoriete stoffenwinkel, heb ik ervan genoten! 



Toen ik op de dijk reed was er zowel vóór als achter me een bui in aantocht. Eventjes heb ik de auto geparkeerd om een paar fotootjes te schieten. Weet je wat ook heel mooi is? Het gele koolzaad onder zo'n donkere hemel in het weidse landschap. Helaas kon ik daar geen foto van maken, het was iets te gevaarlijk om op de Provincialeweg te stoppen, maar anders.....

Net toen ik bij de stoffenwinkel aankwam barstte de bui los. Hagel, regen, bliksemflitsen en wind.....beter maar even in de auto blijven. En weer een paar fotootjes maken.




Inmiddels ben ik veilig thuisgekomen. Zelfs op mijn eigen oprit heb ik moeten wachten om naar binnen te kunnen door (alweer) een hoosbui. Maar ik ben goed geslaagd. Voorlopig weet ik weer wat ik doen kan.



5 opmerkingen:

  1. Oja, hier ook van die enorme buien... mooie luchten, dat dan weer wel. Ben benieuwd wat je gaat maken!
    groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geluk dat je niet met de fiets was! :-)
    Hier ook zo'n vreselijk weer en dan doet het hier lelijk hoor... de dennenbomen zwiepen dan vreselijk heen en weer... telkens ben ik bang dat er eentje op ons huis valt... brrr... In ieder geval liggen er overal weer afgebroken takken... dat wordt weer opruimen dit weekend.
    Weer genoeg stofjes gekocht. Ik ben benieuwd wat je er weer van gaat maken?
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier waren zulke buien hoor Jannie, vandaag is het gelukkig alweer beter! Ik denk dat je nieuw materiaal hebt gekocht om de babyborns weer met kledij te verwennen, het ziet er allemaal goed uit.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks het weer toch nog leuke dingen gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie