zaterdag 25 april 2015

Zomerjasje.

Veel vraag is er naar jasjes voor de poppen. Ik moet bekennen dat ze al heel lang op de planning staan voor in mijn winkeltje. Enkele regencapes/jasjes maakte ik al wel, maar een zomerjasje nog niet eerder. Terwijl ik zulke leuke patroontjes had....(van Christel Dekker). En de stof had ik ook al in huis, dus wat hield me tegen....? 

Maar ja, elke keer komen er ook bestellingen binnen, en die "moeten" dan eerst. (Ik ben heel blij met deze bestellingen, hoor, en maak ze met liefde en plezier. Vooral blijven bestellen!! :-P)
En ook het mooie weer lokt me telkens weer naar buiten. Het is een beetje moeilijk om mijn naaimachine én lockmachine buiten te zetten, haha, anders was dat nog een goede optie.

Maar van de week heb ik de stoute schoenen aangetrokken en naaide voor de kleine BabyBorn dit zomerjasje. Zoals gezegd naar een patroon van Christel Dekker.


Zoals alle patronen van haar klopte ook dit patroon weer perfect. Heerlijk is dat, als je alles gewoon aan elkaar kunt zetten zonder telkens te hoeven passen en bijschaven. In een paar uurtjes was het dan ook gepiept. En geloof me of niet, in het echt is hij leuker....Hier lijkt het of het een lang en breed jasje is, maar dat valt reuze mee.

Het eerste zomerjasje is gemaakt, en dit smaakt naar meer. Ook voor de grote BabyBorn heb ik leuke patroontjes, dus wie weet wat er allemaal nog onder mijn naaimachine vandaan komt rollen.

Ondertussen ben ik er ook eentje aan het breien, met fluffy wol van de Zeeman. Dit jasje moet ik wél zelf ontwerpen, maar dat is ook weer een uitdaging. Een bijkomend voordeel is, dat ik dat heerlijk in het zonnetje kon doen, als tussendoortje. Telkens een paar naalden en dan weer gewoon weg kunnen leggen is ook wel eens fijn. Inmiddels zijn de panden en mouwen van het jasje klaar. Alleen nog in elkaar zetten en de boordjes breien en dan is het jasje klaar. In mijn hoofd zit al een bijpassend mutsje te broeden.

Voor maandag heb ik alvast mijn mokwarmer opgezocht. Je kunt het maar vast klaar hebben staan!


Goed weekend en een gezellige Koningsdag gewenst!




7 opmerkingen:

  1. Leuk jasje! En het ziet er weer gezellig uit. Jij ook veel plezier maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een lief jasje en jij bent al helemaal klaar voor maandag zie ik ;o)
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jasje voor de mok is ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wat een gekte alweer in Nederland! Fijne Koningsdag morgen!
    Leuk zomerjasje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne koningsdag! Leuk mokhoesje!

    Het jasje is echt snoezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een tof jasje zeg! Echt een zomers fris stofje, kan geloven dat dit naar meer smaakt! Nog een fijne koningsdag.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattig jasje hoor, en dat de foto niet perfect is maakt niet uit, we zien toch wel dat het een prachtig jasje is.
    Dat heb ik ook dikwijls, teleurstellende foto's, maar ja, we zijn geen proffesionals.
    Lieve groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie