zaterdag 11 april 2015

Toilettas en geurig hart.

Gisteren was ze jarig. Vijftig werd ze, en dat vierde ze met een high tea. En ik was uitgenodigd. Samen met een heel aantal andere vrouwen. Wat een heerlijkheidjes had ze op tafel staan, het meeste zelfgemaakt. En wat een prachtig weer had ze, de hele middag zaten we buiten in het zonnetje. 
En wat een geklets en gekakel.....en wat een gezelligheid! 

Maar goed, bij een verjaardag hoorde een cadeautje. Omdat ik weet dat ze binnenkort naar Cuba op vakantie gaat, maakte ik voor haar een ruime toilettas. (Jazeker, diegene die ik al verschillende keren maakte, bijvoorbeeld hier, en hier). Ze zijn geweldig om te maken, en geweldig in gebruik!


Natuurlijk moest er ook nog wat in! Omdat ik roze accenten had gebruikt, vond ik het leuk om er deze roze douchespulletjes in te doen. 
Zie je dat satijnen hart op de voorgrond? Dat is een geurhart (met lavendel) om op te hangen in de linnenkast (of ergens anders natuurlijk, hihi). Toen ik zelf vijftig werd, kreeg ik van haar o.a. het handwerkboek: Creatieve cadeautjes. Het patroon van het hart komt uit dat boek en het gebruikte stofje kreeg ik een keer van haar toen ze haar zolder had opgeruimd. Het was eigenlijk een (volgens mij nooit gedragen) kimono. Ik vond het wel leuk om iets "van haarzelf "voor haar te maken.




Volgens mij was ze er wel blij mee. Ik heb in ieder geval een hele gezellige middag gehad.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk cadeau en dat je haar eigen stofje hebt gebruikt, origineel !
    fijn weekend, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om gekregen stofjes zo te hergebruiken voor de gever!
    Fijn weekend, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi verjaardagscadeau, en wat leuk dat je mij volgt , nu kom ik ook gezellig hier langs ;o)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou met dit cadeau zou ik ook héél blij zijn ...
    Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk en praktisch cadeau, ook ik zou hier heel blij mee zijn. Die tas zou ik toch ook eens moeten maken want het boek waar het uit komt heb ik namelijk ook.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie