maandag 13 april 2015

"Rare snijbonen".

Afgelopen zaterdag waren de snijbonen in de aanbieding. Die nam ik alvast mee voor vandaag. Met een slavink en gekookte aardappelen een prima maaltijd voor een gewone maandag.
Dus ik schilde aardappelen, sneed de snijbonen en opeens viel mijn oog op een paar tomaten, die op het aanrecht lagen en al best rijp waren. Zonde om ze te laten liggen, met het risico dat ik ze morgen weg moest gooien....Ik keek eens in de bak met uien en daar lagen ook nog een paar sjalotjes, die al een beetje aan het uitdrogen waren.

Daarom bedacht ik bij de snijbonen (of liever gezegd erdoor) een recept om deze restjes op te maken, want eten weggooien dat doe ik niet graag.


 Kook de snijbonen en aardappelen zoals je gewend bent. Bak de slavink ondertussen ook zoals je altijd doet.

Bak 125 gram spekblokjes samen met 4 in halve ringen gesneden sjalotjes (kan ook met een gewoon uitje) op halfhoog vuur. Snijd ondertussen 3 tomaten in blokjes. Als de spekblokjes en sjalotjes zacht gebakken zijn, voeg je de tomaten toe en bak je ze een paar minuten mee tot ze zacht en warm zijn. Roer het hele goedje door de snijbonen. Dat was het hele verhaal. Kind kan de was doen.







Hiernaast zie je hoe het prutje eruit ziet voor het door de snijbonen gaat.


Eet smakelijk!

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk! En tof dat jij ook niet wilt weggooien. Hier staat een bananenbrood in de oven, anders moesten de bananen echt weg.
    Fijne avond, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lekker Jannie, je bent net zo creatief met eten als met handwerken.
    liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al hoewel het nu nog morgen is ...
    Krijg ik wel trek in dit lekkere bord met eten ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er smakelijk uit Jannie, een goed tip !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit, ik ben zot van tomaten en kan ze echt bij alles eten. Ik doe ze dan ook vaak ergens bij onder, net zoals jij nu deed.
    En snijbonen vind ik ook superlekker, eigenlijk hou ik bijna van alle groenten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie