vrijdag 17 april 2015

Mannequin.....

Enkele maanden geleden werd aan mij de vraag gesteld of ik een "grote Barbiepop" aan wilde kleden. Voor deze mevrouw had ik al eerder twee poppen aangekleed. (deze en deze). Ik denk dat ze wel tevreden was, want anders had ze het vast niet nog eens gevraagd, hihi.

Het moest een spijkerbroek, bloesje en gebreide bodywarmer worden. Zover was het duidelijk.
Je ziet dat de pop een héle slanke taille heeft. En borstjes. Dat zijn twee dingen die een BabyBorn niet heeft :-))
Dat werd dus goed passen en meten. Het broekje lukte wonderwel meteen! Natuurlijk maakte ik van een overgeschoten stuk stof wel eerst een proefmodelletje. Maar al gauw kon ik aan het originele broekje beginnen. Tot zover ging alles goed.

Het bloesje was een ander verhaal. Figuurnaadjes voor de borstjes en figuurnaadjes voor de taille. Vroeger heb ik dat geleerd op de naaischool, maar voor een pop van 50 cm. hoog is dat toch best een pietepeuterig werkje. Het bloesje ging niet zo vlot, aan het proefmodel moest ik de nodige aanpassingen doen voor ik "in het echie" kon beginnen. Eerst had ik een rood/wit ruitje in gedachten. De stof had ik al gekocht. Maar opeens schoot me te binnen dat de eigenaresse heel veel van roosjes houdt. En laat ik nu een rozenstofje hebben liggen! Dus dat is het toen geworden.

Het breien van het bodywarmertje deed ik op een regenachtige zaterdagmiddag. Veel passen en meten..... en het lukte ook. Om het af te maken haakte ik van fluffy wol een randje langs het voorpand en armsgaten.

Ziezo, ik was er tevreden mee. 


Ik stuurde via Facebook een foto naar de eigenaresse, zonder er iets bij te schrijven. Het commentaar wat ik van haar terugkreeg was zeer positief: ze vond het zo mooi dat ze er kippenvel van kreeg. Als dat geen mooi compliment is!

Toen ze de pop kwam ophalen, kreeg ik van haar als extra bedankje een doosje met heerlijke bonbons. Dat was haar verrassing voor mij. Heel lief, nogmaals bedankt, Ria!



Fijn weekend.

10 opmerkingen:

  1. Woouuuuwww ... dit is echt prachtig geworden ...
    Je kan het hoor ... zo een fijn werk om te naaien ...
    Deze opdracht is zeker geslaagd ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat is dit een pracht van een outfit geworden jannie, jij hebt je beroep gemist! Hoe jij dit toch allemaal weer succesvol tot een einde brengt blijft me een raadsel, hier ben ik echt niet zo in thuis vrees ik. Als Liene wat groter is en poppekleren wil, kom ik bij jou te rade ;-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zeg, dat je dat kunt!! Wauw!
    fijn weekend, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig setje is het geworden, zeker met dat roosjes stof.
    Dat pluizige randje maakt het helemaal af.
    Een goed weekend,
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je goed gedaan! Leuk resultaat.
    Wat een 'prutswerk' om zo'n kleertjes op maat te maken voor een pop!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat leuk gemaakt, ja het is een heel gefriemel ,ik vind het een pracht stelletje !
    Ik snap wel dat de dame er heel blij mee is ,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap alweer... is wel een heel grote "barbiepop" heb ik de indruk?... Dat je dat kan zomaar passende kleertjes maken! Chique zunne!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk..blogger cliches en ik kon me blogje niet vinden, mijn excuses...ik ben er weer hoop deze keer blijft het goed..veel fotos kwijt, maar geeft niet..groetjes en fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt prachtig maatwerk geleverd! En zo mooi afgestemd op de smaak van de eigenaresse, geen wonder dat ze er héél blij mee is! Wat ik heel leuk vind is dat ze op mijn pop lijkt van vroeger! Die heb ik niet meer. Mijn eigen dochters keken er niet naar om en ik had er heel wat. Ik heb er een aantal weg gegeven. Maar toch leuk om 'Lineke' (zo noemde ik haar) weer terug te zien!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie