maandag 6 april 2015

Jurkje met gehaakte ruches.

Een hele tijd geleden zag ik via via een heel leuk haakpatroon voor een babyrokje met ruches. Gelukkig was ik deze keer zo "bijdehand" om de link op te slaan op mijn computer, iets wat ik té vaak vergeet.....
Hebben jullie dat ook, dat je soms ideeën of patroontjes ziet, maar er gewoon overheen stapt, ze wegklikt en later denkt: die had ik op moeten slaan? Als een gek ga ik dan zoeken, maar het resultaat is dan dat ik het tot mijn ergernis niet meer kan vinden....
Deze keer dus niet. Af en toe klikte ik op de link en dacht: daar moet ik écht nog eens een poppenjurkje van maken.... Maar ja, er zit zo veel in mijn hoofd (en op mijn bestellijstje, hihi, iets waar ik overigens geen probleem mee heb, hoor).

Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben gewoon begonnen met haken. Na een aardig eindje op weg te zijn met het rokje kwam ik erachter dat het te strak was. Een pop geeft niet mee en de bovenbenen bleken dikker dan ik dacht. Het hele spul uitgetrokken en opnieuw begonnen. Ik was zó weer een eind op weg, want het patroon haakt erg gemakkelijk. Maar nu was het rokje wel érg wijd. De raderen in mijn hoofd draaiden op volle toeren. Een los rokje ging het dus niet worden. Ik besloot met spijkergoed een bovenstukje te maken met stiksels en knoopjes. Het rokje werd aan het bovenstukje gestikt en dit is het resultaat.


Een  hoofdband, natuurlijk met gehaakte bloem, completeert het geheel. De oranje schoentjes maakte ik vorige week toevallig. Staan ze er niet schattig bij? Zelf ben ik zéér tevreden met het resultaat.

Missie geslaagd....en smaakt naar meer!


P.S. een tutorial van het gehaakte babyrokje staat op YouTube. Mocht je de link willen hebben, stuur me dan een mail, dan geef ik hem graag aan je door. Met vreemde linken ben ik een beetje bang voor spam op mijn blog.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk babyrokje, heel schattig! Slim idee om het op een bovenstukje vast te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt heel leuk zo! Ik denk dat kleine meisjes dit geweldig vinden. En heel origineel want de andere meiden uit de klas zullen zoiets niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een heel leuk rokje zo! En heel goed opgelost met het bovenstukje eraan, ook een heel mooi setje trouwens met de haarband en de schoentjes erbij!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat staat dat leuk en goed opgelost zo.
    De haarband en schoentjes zijn ook prachtig.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo
    Zoekend via google kwam ik hier bij u uit.
    Ik vind het rokje zo leuk. Zou u uit willen leggen hoe die moet?
    Vrg jacoline
    Sneltjes@zeelandnet.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie