woensdag 22 april 2015

Hondje en High tea

Allereerst laat ik jullie het hondje zien wat ik voor mijn nichtje heb gebreid. Het stond al een poosje in mijn kast te wachten. Vorige week was ze jarig en daarom is het nu tijd om te showen. 


Is hij niet lief geworden? 
Zie je de mand met viooltjes achter hem staan? Toen ik de foto's maakte, had ik die pas geplant. Nu is het inmiddels een flinke volle pot vrolijk bloeiende viooltjes geworden. Dat wil ook wel met zulk prachtig weer, dan groeit alles lekker door.


Hier staat hij nog even op het muurtje op de uitkijk, op het punt om achter de vogeltjes aan te gaan. Daar heb ik maar een stokje voor gestoken.....hihi.

Gisteren heb ik met mijn oudste zus een bijzonder uitje gehad.
Haar dochter gaat eind september trouwen. Ze had het geweldige idee om een high tea te doen op de door het bruidspaar gekozen locatie. Het weer hadden we in ieder geval mee, dus trokken we er op uit. Een prachtige locatie, dat zagen we meteen al. Gemakkelijk te bereiken en toch heerlijk aan de rand van een bos. De high tea konden we gebruiken op het terras. Veel lekkernijen en veel soorten thee, dit mag een high tea genoemd worden :-))
Aan het einde van de middag vroegen we of we nog even binnen mochten kijken, en dat mocht. Zo werd voor ons al een tip van de sluier opgelicht...


Met mijn zus gaat het nu weer redelijk goed. Een tijdje terug is ze weer bestraald, omdat er wat plekjes in haar hoofd gegroeid waren. Daar is ze goed doorheen gekomen. Alleen heeft ze nu andere medicatie gekregen, omdat de vorige niet voldoende bleek te zijn. En het is weer spannend of deze medicatie doet wat het moet doen. Maar ze is geweldig dapper en probeert van elke dag een feestje te maken, ook als ze zich soms niet zo goed voelt. 
Ik ben trots op haar!

6 opmerkingen:

  1. Om op de laatste regel in te gaan: dat mag Jannie, want ze maakt een moeilijke tijd door en als je dan van elke goede dag een zonnestraltje kunt maken is dat super! Nu maar hopen en bidden voor een goede afloop!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief hondje heb je gemaakt! En je zus ziet er goed uit! Dit is de enige manier om je erdoor te slaan, optimist blijven en genieten van elk klein ding. We duimen dat de medicatie weer zijn werk doet en het zo blijven mag.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig moedige zus heb je! En een knapperd! Daar mag je best wel heel erg trots op zijn... ik wens haar het allerbeste toe en in september (en dat is echt niet meer zo lang...) aan het bruidspaar een heerlijke dag.
    Je cadeauhondje is zo schattig! Daar zal de jarige wel blij mee geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het hondje ziet er superleuk uit !!!
    Fijn dat je zo kunt genieten met je zus, dat zijn gouden uurtjes.
    Bidden dat het goed blijft gaan met haar.
    Lieve groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi uitje hebben jullie zo gehad samen en met recht mag je trots op haar zijn!
    Wat is het hondje mooi geworden, leuk een gebreid exemplaar. Weer eens wat anders dan al die gehaakte die overal voorbij komen (al doe ik dat zelf ook het liefst).
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk hondje heb je gemaakt en wat een heerlijk uitje hebben jullie samen gehad, dat er nog maar vele mogen volgen!
    groetjes MaRa

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie