woensdag 4 maart 2015

Van 25 graden naar 5 graden.....

Ja hoor, we zijn er weer.....
Na een heerlijk weekje Tenerife kunnen we er weer tegen. Prachtig weer, de hele week zon en 25 graden....wat wil een mens nog meer?

Zodra ik het vliegtuig uitstapte, kreeg ik meer energie. Een weldaad voor die (vaak protesterende)  spiertjes van mij.....

We hebben heerlijk gerelaxed aan het zwembad......

Langs de boulevard geflaneerd......

Voor drie dagen een auto gehuurd......en daarmee de eerste dag het Loro Parque bezocht. Echt een prachtige dierentuin, en zo goed verzorgd.

De tweede dag El Medano bezocht. Een klein plaatsje met de typische stranden van Tenerife: zwart zand en lava. De golven waren spectaculair. Geen wonder dat er daar druk gesurft en gekitesurft werd. "Dat zou iets voor middelste zoon zijn", zeiden we tegen elkaar en zuchtten, diep tevreden zittend op een bankje.

Op de derde dag bezochten we de Teide. We vertrokken wel wat later als gepland, omdat we helemaal vast stonden op de parkeerplaats. In Spanje nemen ze het niet zo nauw...... Maar gelukkig, aan het begin van de middag was er een klein gaatje om de parkeerplaats te kunnen verlaten.
Een spectaculaire rit naar boven was het zeker!! Prachtig.....ik ben er nog stil van.

Hoewel we gewaarschuwd waren dat het wel eens koud zou zijn op die hoogte (de Teide is 3718 meter hoog), bleef het weer geweldig en konden we in ons t-shirt blijven lopen.
De rit naar beneden namen we een andere route, niet minder spectaculair.

Veel te snel moesten we huiswaarts keren, waar we meteen vanaf het vliegveld in een enorme hagelbui terecht kwamen. De thermometer gaf 4 graden aan..... :-(

Maar die extra opgedane energie neemt niemand ons meer af.  Gelukkig zagen we onderweg ook de krokusjes hun kopjes boven de grond steken. Lang zal het nu niet meer duren voor het hier ook aangenaam weer wordt. Als de weersvoorspellingen kloppen dit weekend al....

1. O heerlijk zo'n weekje vitamine Z! Ziet er mooi uit daar. Komend weekend lente hier (hopen we)
    groetjes Christel

2. Fijn dat jullie zo genoten hebben... heerlijk zo'n weekje extra zon en warmte. En dan wordt het hier weer een beetje afkicken... maar inderdaad de lente komt er aan... het is 's ochtends al vroeg licht en de merels fluiten al hun mooiste lied. Binnenkort is het bij ons ook weer zalig. Maar dat weekje kunnen ze jullie alvast niet meer afpakken. Geniet nog maar fijn na.

3. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben!! Dan is de temperatuur hier wel weer even wennen, al lijkt het voorjaar eraan te komen.
    Groetjes, Marijke

4. Wat zul je daarvan opknappen. Vooral met protesterende spieren! En nou weer met frisse moed verder!

5. Wat een geweldige vakantie!
    Jannie, ik heb je appeltaart met tijm gemaakt en hij is heerlijk!
    kWas wel een beetje huiverig voor de tijm, (wat de boer niet kent...je weet wel) maar dat was niet nodig geweest.
    Wel had ik hazelnoten en dat gaf ook een lekkere smaak.