donderdag 12 maart 2015

Vakantie-haakwerk

Er gingen natuurlijk een paar handwerkprojectjes mee op vakantie. ;-)
Mijn gehaakte gordijntjes voor het tuinhuis zijn nog steeds niet klaar. Er moeten er nog twee gemaakt worden. Ik heb ze van de winter bewust even opzij gelegd, omdat we dan tóch niet buiten zitten. Vanuit ons huis zijn de gordijntjes niet te zijn, dus dan missen we ze ook niet.... Maar ja, de zomer komt eraan en dus roepen de gordijnen om afgemaakt te worden. Dus gingen er een paar bolletjes witte Catania mee in de handbagage. (In het vliegtuig kun je heel goed haken, heb ik ondervonden).

Ook staan er een paar verjaardagen op de kalender, waarvoor ik nog iets wil maken. Bijvoorbeeld die van mijn schoonzus. Ze is pas in mei jarig, maar het kan maar vast klaar zijn :-D
Ik weet dat ze van pastelkleuren houdt en daarom gingen er bolletjes Catania mee in de kleuren lichtgrijs en roze. Heerlijk op het balkonnetje gezeten haakte ik voor haar de door mijzelf ontworpen nostalgische pannenlappen. 


Het was verrassend om te zien dat de rood/crèmekleurige pannenlappen die bij mij in de keuken hangen veel anders ogen dan deze pastelkleurige..... Overigens haakte ik rond deze pannenlappen een iets ander randje, met een picootje dit keer.

De theedoek die erbij ligt moet nog worden voorzien van een gehaakt randje, maar zoals ik al zei is ze pas in mei jarig, dus dat kan nog wel even. Dat lijkt me een mooi werkje voor buiten in de tuinstoel. 

Wat is het toch een prachtig weertje deze hele week. Elke dag snoei ik een beetje in de tuin en knip wat dode vaste planten weg. "Doseren mevrouw, doseren", was het advies van de reumatoloog. In het begin kon ik me daar niet zo aan houden, fanatiekeling die ik ben , maar inmiddels ben ik wijzer. Want al vind ik het moeilijk om toe te geven, hij heeft wel gelijk.....:-D

En zeg nou zelf, iedere dag een beetje in de tuin werken is toch heerlijk!
Ik ga nog even.....


7 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren-combi voor de pannenlappen! Nou fijn he, dit weer. Ik heb vanmiddag even in het zonnetje buiten gezeten. Moet je het haken ook doseren, ivm je reuma?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Marijke, inmiddels doseer ik alles! Het maakt er in ieder geval een hele veelzijdige dag van....
      zo zie je maar weer: ieder nadeel hep z'n voordeel :-D

      Verwijderen
  2. Goed dat je intussen de wijze raad van de dokter volgt! Je pannenlappen zijn echt vintage romantisch... komt jouw schoonzusje niet kijken op je blog?
    Maak er een heerlijk weekend van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop (en verwacht) van niet..... En als ze wel kijkt kan ze alvast een plaatsje vrij maken.....:-D
      Jij ook een fijn weekend.

      Verwijderen
  3. Mooie subtiele kleuren van de pannelappen. Met een haakwerkje erbij duurt de reis korter als je bezig bent.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je nostalgisch pannenlappen echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke pannenlappen, altijd makkelijk een handwerkje mee op vakantie, ook ik neem altijd wat mee.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie