maandag 30 maart 2015

Slipcursus

Tijdens de kerstdagen, aan de familie-dis, spraken we een datum af om een familie-uitje te plannen. Dat was op zich al best een opgave, want er wordt in de familie op onregelmatige tijden gewerkt. En vergeet niet alle andere activiteiten die ze toch wel bij willen houden, hihi....
Maar de datum werd geprikt: 28 maart.

Met zes jongelui moest het een beetje "spectaculair" worden, vond ikzelf. In mijn achterhoofd had ik het idee al van een slipcursus. Daar steken de jongelui nog wat van op ook, was mijn redenering. Manlief was het er helemaal mee eens. Na enig speurwerk vond ik het Safety Experience Center in Rosmalen wel een geschikte plaats. Daar kon ook aansluitend een buffet geregeld worden en bovendien ligt het niet ver uit de buurt. 

Het was wel een beetje prijziger dan we ingeschat hadden. Maar....zo maakten we onszelf wijs....we zijn ook 30 jaar getrouwd....en oké, ik ben een paar dagen later jarig. Dan vieren we dat daar ook meteen maar..... ;-)

En leuk dat het was!!!


Vriendin van de oudste had nog geen rijbewijs en zelfs nog nooit autorijles gehad! Nou, die kreeg ze nu dus......  (zie je haar zitten....hihi)
Vriendin van de jongste komt uit Australië en had nog nooit in een schakelauto gereden. Bovendien rijden ze in Australië aan de linkerkant van de weg, dus zit het stuur rechts....
Maar ook zij werd geïnstrueerd hoe te schakelen/koppelen. 

De instructeur was in het dagelijkse leven een rij-instructeur en had zijn lesauto meegenomen.
Ik vond het zo ontzettend gaaf dat zodoende iedereen mee kon doen! 
Zowel de theorieles als de praktijkles waren echt leerzaam. 
Een dikke pluim voor het SEC.


Lol hebben we natuurlijk ook gehad. Zie hieronder op de foto hoe oudste (superstoere) zoon de handtas van zijn vriendin draagt....


 Even een instructie hoe te handelen als je in de slip raakt....


Hierna ging het natuurlijk gebeuren.....het slippen was toch wel het hoogtepunt van de dag. Ik zat bij jongste zoon in de auto en hij vond het geweldig dat de auto 1 1/2 keer rond ging! Mooier dan een pretpark.....


Kijk, en op deze mensen ben ik supertrots..... De jongens, hun meiden, mijn eigen liefje.....en ik.


8 opmerkingen:

  1. Wat is dat leuk....en stoer, die slipcursus. Gezellig met elkaar en je steekt er nog wat van op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig gezin hebben jullie! Heerlijk he om zo bij elkaar te zijn. En wat een leuk idee, zo'n slipcursus, dat zouden onze oudsten ook geweldig vinden (en ook niet overbodig, één van onze kinderen is laatst nog in een (ondiepe) sloot terecht gekomen). Maar ja, de jongste twee zouden dan weer niet mee kunnen doen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om een foto van je gezin te zien (en van jou ;-) ). Cool zo'n slipcursus, ik heb m ooit gedaan, lang geleden maar weet èn gebruik een aantal dingen uit die instructie nog steeds. Het rond draaien vond ik trouwens super eng

    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag morgen!
    warme groet,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk met zijn allen op de foto, zo zien we jullie en vooral jou ook eens. Nog een fijne verjaardag! Zo'n slipcursus zal wel spannend zijn, maar tegelijkertijd ook wel hilarisch soms.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat leuk lijkt me dat! Mooie foto, die onderste van jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je een supergave dag georganiseerd Jannie!! Gaaf!! Ik zou bijna willen dat ik ook in je familie zat.... ;-)
    En de laatste foto is natuurlijk toppie! Gaaf gezin!
    Geniet van elkaar zou ik zeggen! Enne... nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Zo'n vrouw en moeder verdient het om verwend te worden!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh leuk die foto met jullie allemaal... kunnen we ons ineens een beeld van iedereen vormen!
    Lijkt me ook supertof zo'n slipcursus! Zou ik ook wel eens willen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou het best griezelig vinden zo'n slipcursus. Maar wel leuk zo met z'n allen wat doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie