donderdag 19 maart 2015

Kijkje in de week....

In huize Hobbyhoek is de afgelopen dagen geknipt als nooit tevoren. Niet in stofjes of draadjes, maar in de tuin. Hele kruiwagens vol tuinafval en snoeisel zijn al afgevoerd. Het was dan ook geweldig weer om elke dag een stukje te snoeien. Ik heb ervan genoten. 
Hoewel het gisteren niet zonnig was bij ons (gek genoeg in de rest van Nederland volgens mij wel!)  deed ik nog een stukje. Vandaag denk ik dat het er niet van komt. Twee avonden te laat naar bed gaat zijn tol eisen, hihi. Bovendien is het hier mistig, soms zelfs wat miezerig, dus het trekt ook niet erg om naar buiten te gaan. 
Ik ben een zogenaamde "mooi-weer-knipper", denk ik  (Wat een grappig woord! Ik bedenk het ter plekke en het zal wel  niet in de Dikke van Dale staan, ;-)).


Langzaamaan komt er ook schot in de knuffelhond voor mijn nichtje. Alle delen zijn gebreid en dan denk je dat je al een heel eind bent. Inmiddels weet ik uit ervaring dat het in elkaar zetten net zo'n lange tijd in beslag neemt.....Maar ook hier geldt: elke keer een stukje, dan komen we er vanzelf. Lekker gevoel als er geen druk op staat. April is nog best ver weg en dan hoeft het pas klaar te zijn.  Komt goed!

 
Van de week stond ik voor een dilemma: 
Toen ik het verzoek voor een Frozen poppenjurkje kreeg, heb ik mezelf eerst een beetje verdiept in de inhoud van de film. Liever maak ik geen themakleding waar ik zelf niet achter kan staan. Maar Frozen kan wel, vind ik zelf. 
Vorige week kreeg ik een verzoekje voor een Zeemeerminpakje zoals Ariël in de film "De Kleine Zeemeermin" draagt. Ik kreeg er een schattig plaatje bij van Ariël. En deze keer zei ik al ja voordat ik er erg in had. Toen ik echter op Youtube ging kijken hoe het pakje er precies uit moest zien, hoorde ik een "griezelig" liedje. Pas toen heb ik de inhoud van de film bekeken en het voelde niet goed. Maar ja, ik had het al beloofd. Uiteindelijk heb ik besloten alleen dat éne pakje te maken. Ik moet zeggen: de lol is wel vanaf. Je zal begrijpen dat ik geen fotootje plaats van het pakje, 
Hiervan heb ik dus geleerd: bezint eer gij begint!!!


Als troost én omdat de zon het af laat weten heb ik een heel klein voorjaarsboeketje in huis gehaald. Daar word ik altijd blij van. Fotootje voor jullie, zodat je er misschien ook blij van wordt....

7 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig blogje.
    Elke dag wat doen in de tuin... heerlijk hè. Hier was het gisteren ook bewolkt, de zon kon er niet door komen.
    Leuk wordt dat hondje. Ik vind ook altijd dat het in elkaar zetten nog een heel karwei is. En niet het leukste, maar ja, je maakt het dan wel af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is inderdaad heerlijk weer voor in de tuin. Hier geen bewolking of miezerig weer te bekennen. Morgen schijnt het weer wel te veranderen, we wachten maar af. Ik heb de buitenboel aan de voorkant gedaan, die kan er weer tegen.
    Het hondje wordt schattig! Zo ontkom je zelfs in het hobby-gebeuren niet aan keuzes maken. Met kralen struikel je over boeddha-kralen en hangers en sterrenbeelden natuurlijk.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk hondje gaat dat worden, en de tuin is nu echt genieten vandaag een heerlijk dagje. Ik wilde je nog even hartelijk bedanken voor het warme welkom, was altijd een stiller genieter maar nu zelf toch ook maar met mijn werkjes in blogland. Ik vind het nu al gezellig ;o)
    Groetjes Moezzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat in elkaar zetten is nog zo'n hoop werk... en bij mij mislukt de boel dan... een hoofdje dat wiebelt en niet goed komt...pfff... maar bij jou ben ik er gerust in! Je tuin komt helemaal goed... wij moeten er hier nog aan beginnen en het belooft niet mooi te worden dit weekend... :-(
    Mooi je boeket! Een beetje geluk is welkom bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Druk bezig Jannie, in de tuin en binnen, rustigaan of je moet de tol betalen dat weet je. Je hondje schiet al goed op, ik haat het om knuffels in stukken te breien en dan in elkaar te naaien, probeer altijd om het patroon om te zetten in hele stukken of zo. Die kleertjes op verzoek lijkt me moeilijk, niks voor mij. En je boeket is prachtig, brengt meteen sfeer in huis.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind jouw nieuwe woord erg mooi! Leuk gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat je nog zoveel kunt handwerken als je zo druk in de tuin bent geweest met dat grove werk! Goed van je. Dat hondje wordt een leukerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie