zondag 1 februari 2015

Ruim op tijd af.....

Voor de verjaardag van onze oudste zoon zou ik een aantal kussens haken. In dit bericht schreef ik er al over. De deadline was 6 februari en die heb ik ruimschoots gehaald. Alle drie de kussens die in de planning zaten zijn inmiddels af.
Ik durf ze hier al best te laten zien, want hij leest deze blog niet.....


Hij heeft een bank van grove tweed met zwarte accenten. Daarom koos ik voor acryl (Royal van de Zeeman) in de kleuren paars, roze en crème. Ik haakte met haaknaald 5, dus het werd een stoer haakwerk. Dat mag ook wel voor een stoere man.....want dat is hij. Hopelijk valt hij niet over de kleur roze ;-)
De achterkant van de kussens naaide ik van zwarte stevige stof. Zwart past mooi bij de accenten van de bank. 
Ik maakte een overslag, die sluit met een klittenband. Zo kan hij de binnenkussens eruit halen en de hoezen wassen als het nodig is. 
Die binnenkussens kocht ik trouwens kant en klaar, ook bij Zeeman. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan....

Dinsdag aanstaande gaan we alvast bij hem op bezoek. Dat is nog vóór zijn verjaardag, ik weet het, maar vrijdag viert hij het met vrienden. Ik hoop dat hij er blij mee is....

(patroon V-steek: op deze blog, patroon grote granny hier vandaan, en patroon dichte granny staat hier)

Bij ons in de kerk wordt gedurende het winterseizoen het boek Romeinen behandeld. Zowel in de diensten als op het kringwerk. Vanmorgen ging het over een tekst uit Romeinen 8. 


Wat een bevrijding! Als je door de Geest van God wordt geleid mag je "papa" zeggen, als Zijn kind!

Een hele goede zondag gewenst!

8 opmerkingen:

  1. Ik ben helemaal fan van het kussen met de 4 granny's! Gaat mooi staan op zijn grove tweedbank! En dat roze overheerst niet en zeker niet met een zwarte achterkant! Kan best voor een stoere man!
    Geniet van het verjaardagsfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bijbeltekst!
    Wat een mooie kussen-combinatie. Ik denk dat ik bij mijn zoons niet met roze aan zou hoeven komen, hoewel mijn schoondochter vindt het prachtig! :-) Ik vind het kussen met de vier blokken zo bijzonder!
    Fijne zondag!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kussens en een prachtige serie over Romeinen (hoop ik). Hebben we hier in de kerk ook gehad een paar jaar geleden. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een stoere kussens zijn het geworden! En als hij over de kleur roze iets heeft kan hij tegenover vrienden nog altijd zeggen: tja... m'n moeder vond dat leuk...
    En zeg nooit dat ze niet op de je blog kijken.... Mijn ervaring leert anders... Hoewel ze natuurlijk geen reactie gaan plaatsen... Nee, dat krijg je op een andere manier wel.....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drie kleuren en drie verschillende kussens, ze zijn erg leuk geworden !!!
    Mooie tekst; als wij kinderen Gods zijn, dan zijn we ook erfgenamen Gods
    mede-erfgenamen van Christus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kussens heb je gemaakt Jannie, je zoon zal toch wel content zijn denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie