donderdag 19 februari 2015

Pinguïn sleutelhangers, en een leuk verhaal.

Vorig jaar kwam mijn nichtje bij ons langs om Kinderpostzegels te verkopen. Ooit breide ik een knuffelpoes, die in een hoekje van mijn kastje stond. Ze zag hem staan en was meteen verliefd. Vanaf dat ze heel klein was, was ze dol op knuffels. Nu ze inmiddels tien, maar het is nog niets minder geworden. 
Omdat ik ze zo stralend naar de poes zag kijken, gaf ik hem aan haar. Ze bestelde maar meteen een knuffelhond bij voor haar verjaardag, hihi. Die staat inmiddels op de pennen, maar heeft geen haast. Ze is in april pas jarig!

Dat ze echt blij met de poes was bewijst het volgende verhaal.

Trots heeft ze haar knuffelpoes aan haar vriendinnetje laten zien. Die vond hem blijkbaar ook mooi, want: "Ja, ik wil er ook ééntje met mijn verjaardag". 
"O, dan vraag ik wel aan mijn tante of ze er voor jou ook één breit, dan krijg je die van mij op je kinderfeestje.....", zei mijn nichtje. 
Maar de plannen veranderden, toen bleek dat de moeder van het vriendinnetje niet zo blij was met (alweer) een knuffel. Het vriendinnetje zei: "Kan jouw tante ook een sleutelhanger haken van een dier? Want dat vindt mijn moeder wél goed."

Mijn nichtje kwam de bestelde Kinderpostzegels afgeven. Meteen kwam ze met het hierboven geschreven verhaal op de proppen. Het werd dus een sleutelhanger. Met een stokstaartje (!), want dat was het lievelingsdier van het vriendinnetje........ Nou, dat leek mij wel een beetje moeilijk om te maken. We hebben daarom de computer aangezet om een voorbeeld te zoeken. Geen stokstaartje te vinden! (gelukkig voor mij). Een pinguïn leek mijn nichtje ook wel wat. Dat zou misschien wel het tweede lievelingsdier van haar vriendinnetje zijn. (Ze heeft voor de zekerheid even  navraag bij het vriendinnetje gedaan, hahaha)

Dus werd het een pinguïn. En omdat ik het zo sneu vond voor mijn nichtje dat ze hem weg moest geven heb ik er maar meteen twee gemaakt. Dan zie je meteen dat ze vriendinnen zijn...



Het patroontje vond ik bij http://leukbezigzo.blogspot.nl/2014/02/pinguin-sleutelhanger-patroon.html

Wacht, ik zal ook even een foto plaatsen van de knuffelpoes. 



Deze poes komt uit het boek Gebreide boerderijdieren, van Sarah Keen. Dit boek kreeg ik van de vriendin van middelste zoon. Hieruit breide ook al eens een varkentje. Een tijdje zijn poes en varken vriendjes geweest, maar inmiddels zijn ze ieder hun eigen weg gegaan....


Groetjes, Jannie



4 opmerkingen:

  1. Sommige kinderen zijn echt dol op knuffels. Jongens ook! Leuke sleutelhangers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed opgelost zo, leuk gemaakt!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat boek heb ik ook, maar maakte er tot nu toe nog niks uit omdat het allemaal aparte delen zijn en ik haat dat in elkaar naaien achteraf. Verder vind ik het wel mooie dieren allemaal, maar dat houdt me tegen om ze te maken. De poes en het varken dat je maakte zijn supertof en ik begrijp helemaal dat ze de poes zo leuk vond (ook ik ben poezenfan). Je gaat ze nog extra verwennen met de sleutelhangers, maar zo zijn ze echt vriendinnetjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, leuk verhaal. En heerlijk om ze zo blij te maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie