zondag 22 februari 2015

Eindelijk, een keukenschort......

Eindelijk is het ervan gekomen!

In dit bericht liet ik zien dat ik een aantal pannenlappen had gehaakt. Bij de blauw-witte pannenlappen maakte ik een  theedoek met gehaakt randje. (klik voor bericht) 
En bij de grijs-witte zou ik altijd nog een keukenschort maken.

Omdat ik binnenkort een verjaardag heb van een goede kennis, "moest"  de schort er nu toch echt komen. Met drie theedoeken (twee met motief "bestek" en één effen grijze) ging ik aan de slag.
Mijn eigen keukenschort fungeerde als patroon....lekker makkelijk. De theedoeken met print naaide ik zodanig aan elkaar dat de schort uitgeknipt kon worden. Een heel klein puntje is, dat hierdoor de print niet doorloopt, maar ach, een kniesoor die daarop let ;-) Trouwens, een zak midden op de schort verbloemt veel, hihi.

De banden maakte ik van de effen theedoek, die ik afzette met wit biaisband, net als de "armsgaten" van de schort. 

Twee witte knopen voor de sier, en het moet er maar mee door. 



Als setje ziet het er zó uit.


Het lijkt me leuk om nog wat bakspulletjes erbij te doen, zodat het een echt keukenprinses-pakketje wordt. Maar dat komt nog wel.

Volgende week ben ik er eventjes tussenuit, even de batterij weer opladen.
Daarna hoop ik weer van me te laten horen.

Groetjes, Jannie

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kadootje zo!
    Groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk setje zo om kado te geven! Fijne vakantie!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gemaakt van de theedoeken, zou ik nooit opkomen en dan die pannenlappen erbij, een heel leuk setje om kado te doen!
    Geniet van je oplaadbeurt volgende week!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel mooi. En een beetje stoer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi schort Jannie, zo creatief met theedoeken en die pannenlappen horen er perfect bij.
    Een leuk cadeau zo als setje.
    Mijn moeder heeft ze ook eens voor mij gehaakt in pink - wit en ik gebruik ze ook.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb net het weekje batterijen opladen achter de rug vandaar het wegblijven van reacties! Topidee van die keukenhanddoeken (vlaams voor theedoeken! :-))... niemand die dat ziet dat die print niet doorloopt... tenminste als jij dat niet vertelt! Echt mooi!
    Geniet van je weekje batterijkes opladen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk gedaan Jannie, ik blog niet zo vaak meer...maar in de weekend dan neem ik de tijd om jullie blogjes te lezen nog een fijne week...liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie