zondag 15 februari 2015

Dubbel blij!

Gisteren viel er een kaartje op de mat. Een heel gezellig, lief kaartje met een zoen achterop! Van Christel.  (klik hier, dan kom je op haar blog) Ze stuurde mij een kaartje met een prachtig gedicht, wat ik met een brede smile op mijn gezicht heb gelezen. Heel hartelijk bedankt, lieve Christel. Als ik nu nog eens een lied zing, zal ik wel een keertje terugdenken aan dit gedicht....en erop letten of de vogels naar me luisteren ;-)

En de kaart? Die krijgt een ereplaatsje op mijn prikbord, tussen de andere lieve dingetjes die ik ooit kreeg.


Of het nog niet genoeg was verraste mijn man mij met een prachtige bos rozen! Nee, niet omdat het Valentijnsdag was. Vandaag, 15 februari zijn wij al 30 jaar getrouwd! 
Maar omdat het vandaag zondag is, en de bloemist gesloten is, kreeg ik de bos gisteren al. 


Zijn ze niet prachtig? Een driekleur koos hij uit, aangevuld met gipskruid. En ze ruiken nog ook! Iets wat ik bij rozen nogal eens mis....

Als je terugkijkt op die 30 jaar hebben we heel wat samen meegemaakt. Ups en downs....
De geboorte van onze kinderen.... Het klinkt cliché, maar het waren wel de meest geweldige gebeurtenissen in ons leven. De vele heerlijke vakanties die wij als gezin, en nu (weer) met zijn tweeën, hebben gehad. De keren samen koffie drinken op de eerste voorjaarsdag in het zonnetje. Gewoon zomaar stil zijn naast elkaar. Het hoeft niet altijd groot te zijn!
En ja, zoals bij iedereen hadden wij ook mindere momenten. Het overlijden van de ouders van mijn man.... De pittige problemen die we met onze oudste hadden. Het verlies van mijn baan en het constateren van fibromyalgie. Als altijd was mijn man de nuchtere zelf. Soms op het zakelijke af, maar als mijn emoties (ik ben een emotionele opkropper met regelmatig een uitbarsting, hihi) mij weer meenamen, was hij het die mij een spiegel voorhield.
En daarom ben ik blij en dankbaar voor de afgelopen 30 jaar.
Gisteren zei hij het nog: "Op naar de volgende 30 jaar". Dus ik denk dat hij het ook wel met mij ziet zitten.......




7 opmerkingen:

  1. Hartelijk gefeliciteerd Jannie, fijne dag vandaag! Wat een prachtig boeket rozen. Mooi dat je elkaar zo aanvult, zo is het ook bedoeld. Gods zegen samen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie bloemen! Graag gedaan hoor dat kaartje!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd Jannie, met jullie 30 jarig huwelijk.
    Wat lief van je man, nog vele goede en gezonde jaren erbij gewenst.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte! Het ziet er echt uit als een blije bos bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd, ik hoop dit ook nog te kunnen vieren met mijn huidige tweede man die een superlieve schattige man is met soms ook heel veel geduld met zo'n dame als ik :-) Nog vele jaren samen voor jullie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie bloemen. Het is ook echt een dag om te vieren. Van harte gefeliciteerd nog.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie