zaterdag 17 januari 2015

Rondo's

Vandaag maar weer eens iets gebakken. De alom bekende rondo's. Wat rook het heerlijk in de keuken, zeg!


Met kerst kreeg ik het kookboek (of zeg je dan bakboek?) "Heel Holland bakt". Er staan echt heel veel heerlijke recepten in, zoet en hartig.
Het was er nog niet van gekomen om hier iets uit te maken, maar vandaag heb ik me eraan gewaagd.

Het was een heel simpel receptje, waar je helemaal niet veel voor nodig hebt. Boter, basterdsuiker, bloem, bakpoeder, beetje zout , eieren en kant-en-klaar amandelspijs. Het maken was ook een peulenschil. Alleen had ik geen rekening gehouden met het rusten van het deeg, dus ze waren nog niet klaar toen het koffietijd was. :-(


Het was even spannend om ze uit het blik te krijgen, maar met een paar flinke meppen op het aanrecht kwamen de rondo's allemaal gaaf uit het blik. Nu nog even afwachten of ze net zo smaken als ze eruit zien. 



Mocht je ze ook willen maken, het recept staat ook hier op het internet, maar het boek is een echte aanrader, als je van bakken houdt.

Fijn weekend!

5 opmerkingen:

  1. ik kan me voorstellen, hoe lekker het in de keuken ruikte, mmm, lijkt me wel leuk om te maken...groetjes janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zien die er uit! Dat suikerarm vind ik stillekes aan een stommer en stommer idee! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er echt wel heel lekker uit, maar bakken is niet echt mijn ding, koken wel. Maar jij hebt er aanleg voor. Jullie kunnen lekker smullen.
    Grtjes, rita;

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er erg lekker uit Jannie, ik heb ze nog niet eerder gebakken.
    Echt iets voor deze winterdagen.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm wat lekker en wat zien ze er mooi uit, heel goed gelukt! Toen ik de foto zag dacht ik: dat zal wel heel ingewikkeld zijn, maar 't valt dus mee. Misschien durf ik mij er ook nog eens aan te wagen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie