zaterdag 10 januari 2015

Kussen nummer vier....

Daar is hij dan: kussen nummer vier. Tegelijkertijd het laatste kussen wat ik voor de opgeknapte huiskamer maakte. Het is een simpel exemplaar geworden. Gewoon acht granny's gehaakt, aan elkaar gemaakt en een eenvoudige rand erlangs gehaakt van picootjes. Buitenkussen gemaakt, dat sluit met klittenband en de aan elkaar gehaakte granny's erop genaaid. 


We hebben twee banken staan, een twee- en een driezits. Op elke bank liggen nu drie kussens.


En hier nog het hele "assortiment" bij elkaar, haha.


Eigenlijk ben ik er een beetje klaar mee, met kussens haken. 
Maar oudste zoon heeft in zijn studiootje een nieuwe bank. Met kerst zag hij bij ons de kussens op de bank liggen. "Wil je er voor mij ook een paar maken, voor op mijn nieuwe bank?" was zijn vraag. Dus ben ik overstag gegaan en heb vanmiddag nieuwe wol gekocht. Zes februari is hij jarig en mijn bedoeling is om de kussens (drie stuks) dan klaar te hebben. Daar gaan we weer.......alweer een deadline te halen. :-D

Enfin, het is een lekker werkje voor op de bank bij de televisie. Vanavond maar eens een beginnetje maken. De wol is een stukje dikker, dus het zal wat sneller gaan deze keer.

Groetjes, Jannie

5 opmerkingen:

  1. Maar ze zijn dan ook echt leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Normaal gesproken gaat jou dat wel lukken Jannie!
    Ben benieuwd!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan Jannie, en lijkt me niet moeilijk met grannies, aan mekaar naaien...bedankt voor je reacties op mij blog...leuk jou te kennen...groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je setje kussens is echt prachtig geworden! Kan best geloven dat je zoon er ook voor zich bestelde bij je (hihi) zou ik ook doen als ik hem was. En je legt jezelf een deadline op, let maar op dat je je niet overhaast en je gezondheid schaadt! Benieuwd met welke kleurtjes je nu zal goochelen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie