dinsdag 20 januari 2015

"Frozen" jurkje BabyBorn

Even een hele korte post tussendoor. Vorige week kreeg ik de vraag of ik voor een binnenkort jarig meisje een "Frozen" jurkje voor haar pop kon maken. Na me een beetje verdiept te hebben in de gelijknamige film besloot ik een poging te wagen om het jurkje van Elsa te maken. 


Het was best een uitdaging. Via Google afbeeldingen bekeek ik wat plaatjes van de jurk en gaandeweg het uitwerken kreeg ik steeds meer een idee hoe het moest worden. 

In de film zit de cape vast aan de jurk, maar ik maakte een losse cape, die het meisje gemakkelijk kan sluiten met klittenband. Zo kan het jurkje ook zonder cape gedragen worden. 
Ik hoop dat ze hem mooi vindt. De moeder van het meisje was er in ieder geval wég van. En dat voelt al goed.......

Ik gebruikte oa. dit plaatje als voorbeeld.


5 opmerkingen:

  1. Nou, daar is elke poppenmoeder toch blij mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, het is echt een droomjurkje geworden. Misschien ook iets voor he winkeltje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oo prachtig! Daar zijn alle meisjes blij mee!! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, wel een goed idee om de cape los te maken.
    Ik weet wel zeker dat zeer blij mee is.
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O Frozen... de kleine dame hier is helemaal verliefd op de film en op Elza! Goed van je, gauw in de winkeltje zetten want ik denk dat dit loopt als een trein!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie