donderdag 4 december 2014

Sneeuw en sneeuwpakken.

Wat is het koud buiten! Er schijnt gisteren zelfs al sneeuw gevallen te zijn. Hier heb ik het nog niet gezien, maar het begint al wel te kriebelen. Ik hoor op de radio al mensen dromen van een witte Kerst. En hier er daar komt er al een echt kerstlied langs.....

Ook ik heb vanmiddag al wat lichtjes langs een houten kerstboompje gespannen. Eigenlijk een beetje tegen mijn principe -> kerstversiering vóór 5 december. Maar omdat we het Sinterklaasfeest dit jaar overslaan wil ik toch al vast wat gezelligheid in huis in deze donkere dagen.


Ik heb trouwens vanmiddag al aardig lopen foeteren..... Zien jullie dat er nog één vakje leeg is? Dat was eerst vol. Maar ja.... Dit boompje komt van de Action vandaan en het is daar wel lekker goedkoop, maar het boompje staat niet zo stabiel! 
Na alles in het boompje gezet te hebben, wilde ik hem ietsje verschuiven. Pats, het boompje kiepte naar achter, met de versieringen. Alles viel  er natuurlijk uit.
Zie je dat glazen stolpje bovenin? (Jahaaa, ook van de Action!) Daar had ik er dus nog één van. Maar nu niet meer :-(
Dus er zit niks anders op dan nog een bezoekje te brengen aan de Action. Gelukkig hebben we er ééntje in de buurt.
Voor de zekerheid heb ik nu alle accessoires  met dubbelzijdig tape vastgezet. Safety first. Want de Action kan wel goedkoop zijn, maar we blijven niet aan de gang......

Ook de poppen hoeven niet meer in de kou te zitten, deze week naaide ik echte winterkleding! Beide Baby Borns kregen een sneeuwpak. 



Het is nu mutsen-, sjaals- en wantentijd! Dus dat wordt het volgende project. 
Wat zijn jullie aan het doen?

7 opmerkingen:

  1. Zo heb je al een gezellig kerstsfeertje in huis.
    Erg mooi wat je de laatste tijd voor de poppen maakt,
    zo creatief.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-))) Neen aan de gang kan je niet blijven ook al is Action spotgoedkoop maar..." scherven brengen geluk" moet je maar denken!
    Ben benieuwd of je nu echt alleen maar met zo'n stolpje naar buiten gaat komen? Mij lukt dat niet in de Action!
    De popjes zitten er warm in! Mooi gemaakt zo met die sokjes er aan vast... een priegelwerkje toch?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt alweer van die prachtige poppenkleren gemaakt Jannie, de ene al mooier en knusser en warmer dan de andere, knap werk! Je kerstboompje ziet er leuk uit zo, had ze hier ook zien staan, maar toch niet meegebracht. Anders moet je onbreekbare spullen erin zetten? En kerststress, nee hoor, ben ook al wel met de kerstversiering begonnen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier eerst nog uitgebreid sinterklaas en dan inderdaad de kerstspullen. Wat ik aan het doen bent? De surprises zijn net af, tussendoor haak ik wat en onder de naaimachine ligt project tas wat steeds verder groeit...
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier is het ook al zo koud!! Gelukkig had ik al een lekkere warme sjaal gemaakt.. hihi
    Kerstboom van hout ziet er super gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig hoor.

    Wat ik aan het doen ben? Ik brei een sjaal maar ik weet niet of hij voor de volgende winter af komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke post! hier is het ook behoorlijk koud..en ik denk dat het wel zal sneeuwen dit eind van het jaar...maar met zulke mooie zomer maanden gehad kunnen we niet klagen...de boompje van de action bracht me ook op een idee, we doen geen kerst boom maar andere versieringen kan wel, waarom niet? gezellig het huis maken...leuk die winter kleding voor de poppetjes...u bent heel creatief zie ik...fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie