maandag 15 december 2014

Poppendekentjes

Of ik ook dekentjes en kussentjes voor in een poppenwagen kon naaien? Geen idee, maar wel een hele leuke uitdaging. 

Nou heb ik zelf geen poppenwagens, met drie volwassen kerels in huis :-)))
Dus kreeg ik netjes de maten van de dekentjes en kussentjes door. Ook een foto van de poppenwagens kreeg ik toegestuurd.

Het ene meisje houdt heel erg van, je raadt het al, roze. Het zusje had een heel andere smaak. Zij is helemaal gek van geel. Dat zou je nooit raden volgens mij. Maar ik vond het heel leuk om ook eens iets geels te maken.


En dit zijn ze geworden.
De kussentjes zijn aan beide kanten te gebruiken. De dekentjes hebben als achterkant een stuk fleece.
En nu maar hopen dat de poppenmoeders er blij mee zijn. Hun moeder vond ze in ieder geval geslaagd!



Fijne maandag allemaal!

7 opmerkingen:

  1. Ik kan me wel voorstellen dat de meiden er heel blij mee zijn, want ze zijn prachtig.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn zeker leuk en inderdaad wel handig om met de smaak van de poppenmoeders rekening te houden! Ik heb het ook eens gedaan voor de poppenwagen van mijn dochter. Ik heb er een soort uitneembare reis-zak van gemaakt, met hengels. De poppenwagen speelt ze niet meer mee, de reiszak gebruikt ze nog steeds voor haar knuffels. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een goed idee van die reiszak, Marijke. Ik sla hem op :-)))
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen
  3. Prachtig jannie gedaan! ik kan iets overweg met de naaimachine..ik wil aan een tijd eentje
    aanschaffen...is ook een van mijn wensen...de kleuren vindt ik ook leuk....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je toch een handige meid Jannie!!
    Van alle markten thuis hè?
    Leuk zijn de dekentjes geworden!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent toch een superhandige poppenmoeder hoor Jannie, ook al heb je geen meisjes in huis. Je maakt de prachtigste dingen, tovert dit zomaar uit je handen of de naaimachine of het niks is. Je geeft me zo wel handige tips soms die ik onthoud voor als Liene nog wat groter is, dan staat me dit zeker ook te wachten. Knap werk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie