dinsdag 25 november 2014

Vaals

Mijn man houdt van weekendjes weg! (en ik ga graag met hem mee.)
En mijn man houdt van voordeeltjes.  
Daarom struint hij geregeld het internet af naar leuk én goedkoop.
Deze keer had hij een waardebon (ik weet niet eens meer waarvan) en zocht een prachtig hotel op stand uit... 
Een kasteel in Vaals, Kasteel Vaalsbroek.

Als je komt aanrijden en je ziet dit, dan waan je je meteen in een sprookje, hihi.


Het weer werkte afgelopen weekend geweldig mee, dus maakten we meteen een kleine wandeling in de omgeving, Jaren geleden waren we met onze kinderen in het nabijgelegen Landal Park Hoog Vaals geweest, zo leuk om dat nu weer terug te zien.
De omgeving is echt geweldig mooi. Je ziet ook nog heel mooi de kleuren van de herfst terug in deze foto.



De volgende dag zijn we naar Maastricht gereden. Na met enige moeite de auto geparkeerd te hebben, hebben we eerst maar een lekkere cappuccino gedronken op een terras. En dat eind november! Daarna hebben we het VVV opgezocht om een route voor een stadswandeling aan te schaffen. Maastricht heeft heel wat te bieden, het was een prachtige wandeling.


Het begint al met het uitzicht over de Maas.





Hier zie je de Hellepoort.


Het riviertje de Jeker, welke door Maastricht stroomt. Het water werd vroeger gebruikt bij het leer bewerken. 



De Sint Jan aan het Vrijthof.



Op het Vrijthof was het een drukte van belang. Helaas had je geen overzicht over het hele plein, want ze waren net de kermis aan het opbouwen. 
Het was vechten om een plaatsje op een terras te bemachtigen, maar het lukte. Knipogend naar de zon en met onze jassen uit hebben we heerlijk gegeten en mensen gekeken. Vinden jullie dat ook zo leuk, zomaar kijken wat er voorbij komt? 


In de voormalige Dominicanenkerk in Maastricht is nu een enorme boekwinkel gevestigd, met drie verdiepingen. Je kijkt je ogen uit! Als je een boek zoekt en ze hebben het hier niet, dan weet ik niet waar dan wél, hihi. Natuurlijk zocht ik meteen de hobbyboeken op, en daar zag ik al die boeken die ik zo vaak op blogs tegenkom, netjes op een rij in het schap staan! Maar ik heb me keurig ingehouden.....


De volgende dag bezochten we natuurlijk het Drielandenpunt in Vaals. Daar kregen we weer van die nostalgische gevoelens. Allerlei herinneringen van vroeger met de jongens kwamen weer boven. Regelmatig zeiden we tegen elkaar: weet je nog.....toen....doolhof....speeltuin.....toren.....


We maakten nog een kleine wandeling en kwamen uit bij de Wilhelminatoren. Naar ons idee was dat vroeger een houten uitkijktorentje, maar de hele toren is vernieuwd. 
We konden het niet laten om toch nog even (met de lift, het lopen begon zijn tol te eisen) naar boven te gaan en van het uitzicht te genieten.
Met een tevreden gevoel reden we daarna weer op huis aan. 
Manlief dacht al weer aan het volgende weekend......:-D

4 opmerkingen:

  1. Ziet er super gezellig uit! Ik ga ook vaak een weekendje weg en ga deze locatie in mijn achterhoofd houden :)

    Liefs,
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die foto van de oude brug is zo mooi! Dank je wel dat je me even meeneemt naar Limburg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zucht, ik krijg een flash-back naar ons uitje vorig jaar toen wij ook in het Zuiden waren en Maastricht bezocht hebben. (We hebben er familie wonen, daar gingen we gelijk langs.) De boekenwinkel hebben wij jammer genoeg gemist, wel een andere mooie kerk bekeken.
    Ik bedenk nu dat we nog hotelbonnen hebben van het Kruidvat, wij mogen ook nog wat boeken! :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelijk hebben jullie om zo van die dingen te genieten, het leven gaat al snel genoeg en is ook snel verandert dat weet jij ook wel ondertussen. Wat een geluk hadden jullie met het weer en je hebt leuke wandelingen gemaakt en interessante dingen gezien, meer dan genoeg om er een leuk weekend van te maken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie