woensdag 19 november 2014

Nog meer feestjurken....

Deze week ben ik veel achter mijn naaimachine te vinden. Heerlijk vind ik dat, het ene na het andere stuk komt onder de machine vandaan rollen. Sint bestelt nog steeds heel wat poppenkleertjes voor de Babyborn. 
Ik ben altijd weer benieuwd hoe de kleertjes, die ik nog niet eerder maakte, uitvallen. 

Zoals deze bijvoorbeeld.


Het jurkje is gemaakt naar een patroon van Christel Dekker. Zij maakte er een elfenjurkje van, maar omdat ik niets met elfjes heb, maakte ik er een feestjurk van. Je hoeft alleen de vleugeltjes maar weg te laten, hihi.....


Het onderbroekje, hoofdbandje en de slofjes bedacht ik er zelf bij.

Ook deze feestjurk maakte ik, van hetzelfde patronenblad.


En ondertussen  naai ik ook nog vrolijk door aan mijn pietenpakjes. 

Geen verveling bij mij in huis dus!

Wat doen jullie op zo'n druilerige dag?

6 opmerkingen:

  1. Mooi en dat slipje en die schoentjes... helemaal de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige stelletjes, je bent er maar druk mee!!
    Ik krijg straks eerst visite en ga daarna recepten zoeken en boodschappen doen voor het feestje van mijn dochter morgen. Ze wilde graag een High Tea, ik ben benieuwd!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, al die voorbereidingen voor de High Tea. Veel plezier vandaag én morgen! Ik weet zeker dat het leuk wordt. ;-)
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen
  3. Wat is het àf en mooi!
    Kaarsjes aan, pot thee en heerlijk blogs lezen op zo'n dag dat het niet licht wordt..
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi, zo'n setje poppenkleertjes !
    Vandaag is het weer een grijze dag, toch ga ik elke dag wandelen, al is het maar een half uurtje, thuis gekomen lekker haken en
    vanavond heerlijk snert eten, mmmmm!!!
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer 2 prachtige setjes gemaakt Jannie! Jij helpt de sint heel veel dit jaar, je verdient een pluim!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie