woensdag 5 november 2014

Kringloop

Vanmorgen ging ik weer eens een keer naar de Kringloopwinkel bij ons in de buurt. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik alleen maar naar de bakker en de supermarkt zou gaan, maar de verleiding was te groot.... ;-)

Na binnenkomst eerst maar eens naar de boeken en tijdschriften gelopen. Vorige week is onze jongste zoon via Kopenhagen naar Malmö geweest. Met het vliegtuig een fluitje van een cent, zei hij. De reis met het openbaar vervoer van onze woonplaats naar Schiphol duurde nog het langst volgens hem. Mijn man heeft het al jaren over Kopenhagen, en natuurlijk werd de wens van een weekend Kopenhagen vorige week ook weer neergelegd. 
Daarom kon ik dit boekje toch echt niet laten liggen, manlief kan zich dan alvast verlekkeren voor als het er ooit van komt.....


En omdat we gek zijn van fietsen en van plan zijn in het voorjaar elektrische fietsen aan te schaffen, kon ik het boekje met de fietsroutes toch echt niet laten liggen.
Een aanschaf van welgeteld € 0,85 moet toch kunnen!

Langs een tafeltje gelopen zag ik deze vlinder liggen, mooi van lelijkheid, hihi.


Voor € 0,75 het tuinhuis een beetje opvrolijken in de winter leek me geen gek idee. Helaas zat het prijsje aan de voorkant en toen ik het eraf peuterde, ging er gelijk een beetje verf mee. Ach, geen mens die het ziet. (waarom schrijf ik het dan hier op????)

En toen zag ik hem opeens staan: DE VONDST VAN DE DAG!!!!


Dit geweldige tekstbordje, met die geweldige tekst. Een nadenkertje!
Ken je dat, dat er zo'n geluksgevoel door je heen gaat?
Een geluksgevoel, dat maar € 0,75 kost......

Een paar maanden geleden kocht ik een bordje van dezelfde "serie", bij dezelfde kringloop.
Daar schreef ik al eens een blogje over. (klik hier)
Maar deze tekst vind ik nog veel mooier!!!

Enthousiast zocht ik verder tussen meer tekstbordjes en tegeltjes. Ik vond deze nog:


Precies zo'n zelfde hangt er bij mijn ouders aan de muur (of ze moeten hem hebben ingeleverd bij de Kringloopwinkel, haha).

Zoals mijn ouders voor ons, kinderen, gebeden hebben, (en misschien nog wel doen) zo doe ik nu voor onze kinderen.

Voor € 0,75 mocht het tegeltje ook mee naar huis.

Een gelukzalig gevoel en een paar "schatten" rijker, voor bij elkaar maar € 3,10.
Kan een mens nog meer verlangen?





6 opmerkingen:

  1. Heerlijk he...die kringlopen. Dat is het voordeel van een stad in de buurt waar ze zijn. Hier bij ons zijn er ook nog wel een aantal. En ik geniet ervan om rond te kijken. Niet altijd neem ik wat mee.. ik vind het alleen al zo'n opluchting dat die dingen die er liggen voor handen zijn voor een kleine prijs. Als ik het ooit nog eens nodig heb, ga ik eerst maar eens bij de kringloop kijken. Jij hebt in ieder geval weer leuk je slag geslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige aankopen vooral je vondst van de dag! Dat je er nu zo 2 hebt... mooi! En die vlinder? Ja manneke, had dat nu niet verklapt van dat tikkeltje verf! Want nu zie ik het natuurlijk wel... erger mijn oog valt er de hele tijd knal op! Vanaf nu moet je er over zwijgen ...tegen iedereen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke koopjes jannie...je moet die dingen net tegenkomen...ik ga ook langs kringlopen maar vindt ik niet echt wat...maar boeken zelfs voor 1 euro...en leerzaame ook...leuk..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar kan ik ook zo van genieten, om leuke spullen te vinden in de kringloop of op de rommelmarkt voor geen geld. Daar wordt je toch vrolijk van! Je maakte hele toffe aankoopjes Jannie !
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk al die spulletjes.ik ben gek op kringlopen en rommelmarkten.ik ga as week kringlopen rond utrecht. gezellig met mijn buurvrouw,eens kijken of we ook iets leuks kunnen vinden.
    groetjes
    patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie