zaterdag 15 november 2014

Feestjurk

Wat is het toch leuk om te doen: poppenkleertjes maken. 
Omdat december een feestjurkenmaand bij uitstek is, maakte ik voor BabyBorn deze feestjurk, mét petticoat!



Afgelopen week deed ik mezelf een set patroontjes cadeau van Christel Dekker. Ik koos voor het patronenblad Dress Magic. Zo hoefde ik het patroon niet zelf te ontwerpen, maar kon meteen beginnen met de galajurk.
Het hoofdbandje is wel mijn eigen bedenksel ;-)

De jurk kan ook zonder petticoat gedragen worden. 


Een klein nadeel is dan, dat de jurk aan de lange kant is. 

Een petticoat had ik echt nog nooit gemaakt! Zes lagen netstof over elkaar leggen en dan inrimpelen! Het leek me nogal was, maar het valt bijzonder mee om te maken.


Zelf ben ik wel tevreden met het resultaat. En nu maar hopen dat de poppenmoeders het ook leuk vinden.....

Fijn weekend!

5 opmerkingen:

  1. Superleuk zeg!! Ik zou wel poppenkleertjes willen haken, maar weet niet hoe en waar ik beginnen moet:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieneke, je zou hiermee kunnen beginnen, hihi.
      http://jannies-hobbyhoek.blogspot.nl/2014/10/gehaakt-hoedje-voor-de-baby-born-met.html
      Fijn weekend

      Verwijderen
  2. Wat een pruts- en geduldwerk! Knap dat je dat zo mooi kan! Ooit zal ik me toch ook eens aan poppenkleertjes moeten wagen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pracht van een jurk, helemaal in feeststemming en met petticoat en al, echt zoals het hoort! Dat heb je echt weer knap gedaan Jannie. Binnen een jaartje of 2 verwacht ik me hier ook aan vragen voor poppenkleren, dan kom ik bij jou te rade!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een feestjurk en zo mooi met een petticoat. Vroeger had ik er ook een en nu zie je ook tule rokjes, alleen niet onder de rok, maar ALS rok,
    ook leuk.
    liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie