woensdag 29 oktober 2014

Pietenpakje

Hij zit er aan te komen! En dan heb ik het over Sinterklaas. Gelukkig brengt hij gewoon zijn Pieten mee. Oké, misschien zullen ze er wat anders uitzien dan we gewend zijn, maar ze hebben gewoon zakken met cadeautjes en lekkers mee.

Om in de stemming te komen maakte ik afgelopen weken een aantal Pietenpakjes voor de grote Baby Born.



De mensen die mijn Facebookpagina geliked hebben, hebben hem al zien langskomen. Tenminste, dat pakje was een groen exemplaar. 
Deze vind ik zelf eigenlijk mooier en daarom laat ik die aan jullie zien.
Inmiddels heb ik er al een heel aantal mogen  maken, (vooral roze exemplaren, hihi) en liggen er nog diverse te wachten om in elkaar gezet te worden. 


Het pakje bestaat uit een baret, (mét veer natuurlijk!), een hes, pofbroek, kraag en een "jute" zak voor de cadeautjes en het snoepgoed.
Alles aangekleed met de nodige ruches en lintjes.
Het patroon is van mezelf. Ik ben er eigenlijk best wel trots op! :-D

Zo, laat Sint en zijn knechten nu maar komen. 
Ik ga nog even verder met Pietenpakjes maken, zodat veel poppenkindjes hun fantasie lekker kunnen uitleven........

Fijne dag allemaal!




7 opmerkingen:

  1. prachtig jannie! ik vindt het zo leuk voor de kinderen, dit bestaat al eeuwen...mijn man vertelde me het verhaal, leuk gemaakt...groetjes van ons..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt PRACHTIG hoor, wat heb ik een bewondering voor je, hoe je steeds weer zo goed die poppen kan aankleden, je kan het zo gek niet bedenken of je maakt het en het is elke keer weer even mooi!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn super leuke pakjes Jannie, zo mooi gemaakt !!!!!
    En laat de pieten gewoon zwart blijven, dat zijn ze immers geworden door het schoorsteen roet.
    Eigenlijk moeten we daar niet eens over in discussie gaan, het is ONS feest en daarmee basta.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, wat mooi gemaakt!

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt! Enne welke kleur gaan de Pieten in Nederland hebben dit jaar? Oranje mannekes? Zou ook leuk zijn! :))

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie