vrijdag 3 oktober 2014

Pannenlappen en slaapzak

Nu de rust een beetje terugkomt na een paar hectische en spannende weken heb ik ook weer zin en tijd om een berichtje te schrijven. 
Mijn zus is al een aardig stukje aangesterkt en mocht vandaag weer naar haar huis terug. Wel met een paar aanpassingen thuis en met hulp van 24-uurs thuiszorg, maar toch..... "Mams racet al weer met een rollator rond", zegt haar dochter..... :-D

In de tijd dat de zorgen zo groot waren ontbrak me de rust om te handwerken. Ik heb de laatste weken dan ook niet veel gemaakt. Nou, vooruit,  twee sets pannenlappen "uit grootmoeders tijd". Deze zijn niet heel moeilijk om te maken en je hoeft er bijna niet bij te tellen, dus dat kon op de automatische piloot. (klik voor patroon)


Ik haakte deze pannenlappen al eerder, maar dan met Catania en haaknaald 2,5. Nu heb ik Catania Grande gebruikt en haaknaald 4. Lekker snel én lekker dik!

Bij de blauw/witte pannenlappen wil ik nog eens een theedoek met gehaakt randje maken.
En bij de grijs/witte heb ik het idee om een keukenschort te maken. 
Dan heb ik wat cadeautjes klaarliggen.....
Als het zo ver komt, laat ik het nog wel een keertje zien.

Ook ben ik weer begonnen met de Baby Born kleding uit te breiden. Mijn hele rekje is bijna leeg, dus er is weer aardig wat werk aan de winkel. Maar alles op het gemak, dan breekt het lijntje niet. En de bestellingen gaan ook gewoon door, dus ja, het "gewone" leven is weer begonnen. 

En daar ben ik heel dankbaar voor!!!


Fijn weekend allemaal, en geniet nog van het prachtige weer!

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat er positieve berichten zijn over je zus en dat je zelf de draad weer op kunt pakken. Hoeveel er ook speelt, ik heb zelf altijd wat onder handen. Het ontspant toch, al moet ik dan ook geen handwerk hebben waar denkwerk aan te pas komt.
    Heel leuk, die pannenlappen! Een model van vroeger en door de kleurtjes helemaal van nu. Leuk, zo'n slaapzakje, die heb ik destijds ook veel genaaid. Daar was altijd vraag naar.
    Fijn weekend! Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je wat ik denk? Dat die pannenlappen veulsemakkelijker zijn dan mijn sokken!
    Fijn dat het stilletjes beter gaat met de zus!
    Geniet van een zonnig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je zus weer aan de beterhand is, hopelijk kan ik binnenkort ook zo'n berichtje schrijven. Je hebt mooie pannenlappen gemaakt en de slaapzak is prachtig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe was de uitslag Rita? Ik denk aan je <3
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat het beter gaat met je zus,na negatieve nu gelukkig positieve berichten.
    Leuk die pannelappen, hier liggen er ook in mijn la, door mijn moeder gehaakt, dus daar ben ik zuinig op.
    Lieve groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat er weer een beetje rust is en je aan iets te knutselen toe komt.
    Fijn weekend, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi om te horen dat je voorzichtig positief kan zijn! En weer ruimte hebt om creatief te zijn! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie