vrijdag 10 oktober 2014

Heerlijke herfstdag en gehaakt randje.

Eerst maar even mijn belofte inlossen: de theedoek met gehaakt randje. ;-)

In dit bericht liet ik jullie mijn gehaakte pannenlappen zien. Ik vertelde dat ik van plan was om bij de ene set een theedoek met gehaakt randje te maken, en bij de andere een keukenschort. Dan had ik weer wat cadeautjes in de kast liggen voor het geval dat..........
De theedoek is inmiddels af en laat ik jullie even zien. Dat had ik immers beloofd.


Een leuk setje geworden, al zeg ik het zelf ;-)
Nu nog even wachten tot ik het iemand kan geven bij wie deze kleuren in de keuken passen....

Hier nog even het randje van dichtbij  (al is de foto niet zo scherp als ik zou willen). Voor dit randje gebruikte ik Durable haakkatoen nr. 10 en haaknaald 1,5. Het is niet moeilijk om te maken, eerder een geduldwerkje met zo'n dunne haaknaald. 
Het patroon van het randje kan je hier vinden. 


Zodra de keukenschort bij de grijs/witte pannenlappen af is, laat ik het jullie weten!

Genieten jullie vandaag ook zo van het heerlijke weer? Tussen de middag heb ik samen met twee van onze jongens (hoe gezellig) mijn boterham buiten opgegeten. Wat is dat toch lekker, die warme zonnestralen op je huid!

In de tuin staan nog een paar rozen vrolijk te bloeien.


En wat dacht je van deze: herfst in volle pracht in onze eigen achtertuin.


Wat ben ik toch een bofkont dat ik hier mag wonen!!

Fijne dag allemaal.

4 opmerkingen:

  1. Leuk setje hoor. Ziet er fris uit met zo'n gehaakt randje. Mooie, grote roos zeg! Hier hebben ze nu bruine plekken ( Engelse theerozen, roomwit). Jij hebt een fikse tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik jouw laatste foto bekijk, ja, dan ben ik het met je laatste zin helemaal eens...
    Maar ik denk dat jij als je ergens anders woonde ook wel zo'n mooie tuin had...
    Hoe is het met je zus?
    Hopen dat het genezingsproces zich doorzet!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent goed vooruitziend bezig...cadeautjes op voorhand klaar hebben... daar zou ik een voorbeeld aan moeten nemen. Het gehaakte randje is heel netjes en precies gedaan. Chique! En je tuin? Die ligt er nog heel netjes bij... hier is het een slagveld van gevallen dennennaalden en bladeren... morgen maar weer eens een paar uurtjes harken! :(
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gezellig ziet dat setje eruit. En wat een lekker werkje he? Fijn weekeind.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie