maandag 13 oktober 2014

Een goed bericht!

Een tijdje terug waren er grote zorgen om mijn oudste zus, die ongeneeslijk ziek is. Wonder boven wonder kwam ze door de bestralingen heen. Ze kwam weer thuis, waar ze met de hulp van thuiszorg weer opkrabbelde. 
Het is geweldig om te zien hoe hard ze vooruit ging! Ze is nu anderhalve week thuis, loopt weer zonder rollator, heeft vannacht voor de eerste keer weer boven op haar eigen bed geslapen en kookt haar eigen kostje. Een wonder vind ik het!

Vanmorgen moest ze naar het ziekenhuis voor een controlebezoek en ik ging met haar mee. De auto stond een heel eind van de ingang af, maar ze liep zelf gewoon naar binnen. Bloed prikken en daarna naar een supervriendelijke verpleegkundige voor het controlebezoek. Het was fantastisch om te horen dat ze al flink was aangekomen en dat het bloedonderzoek (voor zover de uitslagen al bekend waren) helemaal goed was. Natuurlijk heeft mijn zus nog klachten, maar die schijnen gebruikelijk te zijn bij zulke zware bestralingen. 

Kortom, het was een heel positief gesprek, Eigenlijk gewoon een beetje gezellig, Dat klinkt misschien een beetje gek, maar de verpleegkundige was zó aardig en het was natuurlijk positief nieuws wat we kregen.

Om het te vieren hebben we  heerlijk koffie gedronken bij De Taart, En daar hebben ze me toch lekkere vlaaipunten!!! En dat op de maandagmorgen!  ;-)

Het is prachtig om te zien hoe positief mijn zus momenteel in het leven staat, en hoe ze geniet van vooral de "kleine" dingen. Daar hebben we het vanmorgen nog over gehad, hoe lekker het is om de warme zonnestralen op je huid te voelen, zomaar in je eigen achtertuin.

Deze maandag kun je wel een heel goed begin van onze week noemen!!!

plaatje van internet

Zijn jullie de week ook zo goed begonnen?





10 opmerkingen:

  1. Fijn om zulke mooie berichten over je zus te lezen en dat jullie er met elkaar van mogen genieten!!
    Deze maandag is voor ons de eerste dag van de herfstvakantie.We hebben lekker rustig aan gedaan en vanmiddag even een paar winkels bij langs en een gezellig 4-uurtje bij de Hema. Ook een fijn dagje!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig goed nieuws...dat is dan echt genieten... van taart, van 't zonneke en van mekaar. Momenten om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn zeg! Ja, ik kan begrijpen dat jullie allebei (hoewel je zus in het bijzonder) van de kleine dingen zo kunnen genieten.
    Ik heb zojuist een voor mij nieuwe haaksteek met succes geprobeerd dus dat is ook een mooi begin nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jullie zo van elkaar kunnen genieten...ik zit graag op de kerst te wachten
    dan ben ik 3 weken vrij, en kan ik echt het gezellig thuis maken...groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te lezen dat het nu zoveel beter gaat! Mijn week begon met een (te lange) informatiebijeenkomst in het ziekenhuis, wel zinvol maar vermoeiend.
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig om te horen dat het zo goed gaat met je zus. Dan kun je van kleine dingen, zoals een lekkere vlaai, zo genieten samen.
    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn om zo'n positief bericht te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het bij jullie weer de positieve kant opgaat, dit komt helemaal in orde! En zo'n voorval zet je weer even met je voeten op de grond en leert je van hele kleine dingen te genieten en te waarderen. Goed dat jullie mekaar zo steunen! Ik hoop binnenkort ook zo'n positief bericht te kunnen plaatsen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is goed nieuws en het vieren zeker waard.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie