maandag 1 september 2014

Schoolperikelen en tas voor de buurvrouw.

Het is stil in de straat. Alle kinderen zijn weer naar school en dat is te merken. Ook bij ons is de vakantie definitief voorbij. 

Middelste zoon is vol enthousiasme weer begonnen aan een studie architectuur op de universiteit. Zijn grote droom! Ik hoop toch zó dat hij het redt!! Het zal wel wennen voor hem zijn, want hij heeft het afgelopen jaar gewerkt, omdat hij niet kon instromen op school. Zo kon hij wel mooi zijn studiegeld verdienen.

Jongste zoon is nog even thuis, hoewel ook hij aan zijn minor beginnen wil. Hij wil wel, maar de school stuurt hem maar geen bericht wanneer hij weer aan de gang kan. En ja, hij heeft zich toch écht ingeschreven, Gelukkig heeft hij hier een bevestiging van. Hij mailt zich inmiddels suf! Vervelend.......
(jongste krijgt net bericht binnen dat er een fout is gemaakt door school (!) en de minor op een andere school moet -> 2 1/2 uur reizen. Sorry foutje, zegt de school............ :-(((  Jongste is hier op zijn zachtst gezegd "niet blij mee")

Manlief is inmiddels al aan zijn derde werkweek begonnen, dus die zit alweer helemaal in het ritme.

En ik? Ik doe ook weer mijn huishoudentje, hoewel het de laatste week niet echt lekker loopt. De fibromyalgie laat weer eens flink van zich weten. Maar van haar (klik) kreeg ik eens een goede tip: beloon elk minnetje (iets wat je zwaar valt of geen puf in hebt) wat je moet doen met een plusje (iets waar je plezier in hebt en energie uithaalt). En daarom schrijf ik nu dit berichtje, want dat vind ik heel leuk om te doen, hihi.

Woensdag viert de buurvrouw haar verjaardag en ik maakte voor haar een tas.


Naar mijn idee is hij een beetje groot uitgevallen, maar ach, er kunnen nu tenminste veel boodschappen in!
Het patroon (wat dus niet helemaal klopte deze keer) komt weer uit mijn tassenboek (Singer). De volgende keer dat ik hem maak pas ik het patroon een beetje aan, maar deze keer moet het ermee door.

Fijne dag allemaal!

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tas, héérlijk toch zo'n grote?! (Als ik zie wat ik aan boodschappen meesjouw... ;-) .) Daar is je buurvrouw vast blij mee. Wat balen voor je zoon, dat wordt dus reizen, of gaat hij nu wat anders doen? Mijn 2e zoon moet 2 dagen per week 2 2/1 uur reizen. Maar daar heeft hij zelf voor gekozen (hij doet een dubbele wetenschapsmaster, één in zijn woonplaats en één een flink eind verderop...). En ik loop met een knoop in mijn maag vanwege 3e zoon, die in een vreemde stad aan een studie begint. Hij vindt het zó moeilijk, maar ja geen keuze voor een optie dichterbij.
    Goed idee van die plusjes, ik zit hier wat uit te stellen. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is inderdaad déze zoon (we hebben er drie) waar ik over blogde. Hij is al jarenlang ons zorgenkind (is gepest vroeger, met alle gevolgen van dien). Helaas is de nieuwe start waar we op hoopten niet goed gegaan.

      Verwijderen
  2. mooi tas en praktisch...weer zeker dat je buurvrouw blij zal zij...leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, o, wat zal die zoon van jou even lekker 'geknetterd' hebben... kan ik me zo voorstellen....
    En wat goed Jannie, dat je het plus en min-systeem -nog- hanteert!! Ik ben er momenteel een beetje 'sloffig' mee.... En schuif dat dan natúúrlijk op de vakantie..... Ach ja, straks maar eens een heftige discussie met mezelf aangaan en dan komen die plusjes en minnetjes vanzelf weer!!
    En je tas te groot? Mens, mijn tassen zijn altijd te klein!!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedereen weer rustig bezig lijkt me en in het ritme, alhoewel het iedereen niet even makkelijk valt. Stom dat je weer zoveel last hebt, maar het is niet anders, je moet het nemen zoals het komt en de tip van voor elke min een plus vind ik geweldig! Doen dus! Je jongste zal wel woest zijn, zou ik toch zijn, als ie voortaan 2,5 uur moet reizen elke keer, er zijn leukere dingen.
    Je tas vind ik goed geslaagd, ook al is ze wat groot.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat van het minnetje en plusje vind ik erg leuk! bedankt! Die tas is gewoon heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie