zondag 21 september 2014

Knuffelkussen uil.

Pasgeleden is mijn broer met zijn gezin verhuisd naar een nieuwe woning. Wat heeft dat nu weer met een knuffelkussen te maken? 

Ik zal het even uitleggen ;-)

Karlijn, zijn dochter en mijn jongste nichtje, kreeg toen natuurlijk ook een nieuwe kamer, met frisse kleuren ingericht.


Een echte meidenkamer. 

Gisteren was ze jarig, en om die kamer nóg gezelliger te maken heb ik, na overleg met haar moeder, als cadeautje een uilenknuffelkussen (een mooi woord voor scrabble, zeg!)  voor op haar kamer gemaakt. 


Het idee komt uit een gratis boekje, wat ik ooit kreeg bij een stoffenzaak toen een aantal stoffen kocht. Alleen was het in het boekje een kleine knuffel, en ik heb er een flink kussen van gemaakt. 

Dat betekende dat ik het patroon een flink aantal keren moest vergroten. Dat heeft me best wat zweet gekost, want ik moest "uit de losse hand" een uil tekenen, en dan ook nog zorgen dat de verhoudingen klopten. En wat denk je van de plaats van de ogen?..... :-D

Het leuke was, dat ik diverse stofjes kon gebruiken die mooi bij haar kamer pasten. Let bijvoorbeeld op de vogeltjes, die staan ook op het behang. En het blauwe komt mooi terug in het dekbed. 

Om de hoes te kunnen wassen heb ik aan de achterkant een klittenbandsluiting gemaakt.


De jarige was er erg tevreden mee (net als ikzelf trouwens, hihi)

5 opmerkingen:

  1. Heel leuke post jannie, ik lees graag jou posts...fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat n lieverdje! En erg handig die klittenbandsluiting. .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een handigerd (huh? is dit een woord??) Jannie!!
    Ik sta telkens weer versteld van wat er uit jouw handen komt!!
    Ik kan me voorstellen dat het meisje er blij mee was/is!!
    Super zo'n tante in de familie!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt prachtig kussen heb je gemaakt! Je bent toch echt wel een hele handige meid met stofjes hoor, hoe jij dat allemaal zomaar voor elkaar krijgt blijft me soms een raadsel.... Hier zou zelfs ik nog blij mee zijn.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, je kunt wel een winkeltje beginnen als je zulke mooie dingen kunt naaien! Ik vind hem geweldig, dit uiltje.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie