zondag 14 september 2014

Berg en Dal

Elk tweede weekend van september is er bij ons op het dorp een jaarmarkt. Mét kermis, biertent, rommelmarkt, jeweetwel, zo'n echt dorpsfeest. En voor ons is het "dubbel feest", want laat nou die biertent en de kermis precies voor ons huis staan!!!

Toen de jongens nog klein waren, hebben wij heel wat keren bij de botsautootjes, draaimolen en rups gestaan. Inmiddels hebben wij het wel gehad met die kermis.....hihi. 
Twee van onze jongens bewoonden het huis, en daarom durfden wij met een gerust hart een nachtje weg te gaan. Dus vertrokken wij vrijdagochtend naar Berg en Dal.
En het was GEWELDIG! Prachtig weer, prachtig hotel en een prachtige omgeving. 

Je ziet al dat door de herfst de bomen al aan het verkleuren zijn. 
De herfst is mijn favoriete seizoen, met al die kleuren en de zon nog lekker op je huid. 


Gelukkig was de kamer al klaar, een prachtige kamer met een terras in de zon! Op de kamer stond een Senseo apparaat met koffiepads, dus het eerste wat we deden was ons installeren op het terras met een kop koffie. Daar hebben we een hele poos gezeten, zomaar zonder iets te doen, mijmerend en genietend....

Daarna maakten we een stevige wandeling door het bos, wat achter het hotel lag. Gelukkig had ik mijn wandelschoenen mee, want het was écht Berg en Dal, flink klimmen en dalen! Ik voel mijn knieën nu nog. ;-)

Ze je hoe mooi de zon door de bladeren schijnt!



Natuurlijk! Bij de herfst horen ook paddenstoelen:


Na een heerlijke nachtrust (hoewel, we hadden een mug op de kamer....) en een stevig ontbijt vertrokken we op ons gemak naar het Afrika Museum. Een prachtig park waar je een beetje een beeld krijgt hoe men in diverse landen in Afrika woont en werkt. Wat mij opvalt is, dat vooral de vrouwen daar moeten werken! De mannen zijn vaak nodig voor het "toveren" en vergaderen. Ben blij dat dat hier niet zo is. Zo'n stamper om meel van gierst te maken is heel zwaar, hoor!




Na een uitgebreide lunch op het terras (nou ja, de lunch zelf was niet zo uitgebreid, gewoon een panini en een beker karnemelk, maar we hebben wel héél lang op het terras gezeten..........)
hebben we het binnenmuseum ook nog bezocht. Daar heb ik helaas geen foto's van, maar het is zeker de moeite waard om te bezoeken.

Daarna op ons gemakje weer op huis aan, naar nog maar één nachtje kermis en biertent......
En dat is nu ook weer achter de rug!

Fijne zondag allemaal!



7 opmerkingen:

  1. Wat leuk, je was bij mij om de hoek! Ik ga vaak wandelen daar in de omgeving. Ik krijg altijd een vakantie gevoel als ik daar ben. Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn he even een weekendje weg, en ook ik vindt de herfst een fijn seizoen deze draag de warmte van de zomer in zich, anders dan de lente met zijn winter kou,
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi daar... genieten van de herfst! En dat in de Nederlandse bergen!!! ;-) Dat kan niet slecht zijn!
    Nee, even serieus nu! Heel mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk zo even weg van huis in een andere omgeving, effe uitblazen, wat tot rust komen, genieten... wat jullie zeker deden.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijn verslag van jullie uitje samen! Kan mij voorstellen dat je hier de voorkeur aan geeft, boven het biergedruis... Ik vind het herfstseizoen ook prachtig, de verkleurende bomen (allemaal verschillend) en dan die prachtige lood-blauwgrijze wolkenluchten erbij (en als het helemáál mooi is, ook nog de zon eroverheen), ik kijk er naar uit!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook zo heerlijk: zo'n stevige frisse wind door je haren......en daarna de kaarsjes weer aan ;-)
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie