donderdag 21 augustus 2014

Weer een keertje Babyborn

Ondertussen heb ik niet stil gezeten wat betreft de Babyborn. Toen het in de vakantie wat slechter weer was, naaide ik nog een nachtponnetje en twee zomerjurkjes.



















Als het mooi weer was, had ik nog een leuk klusje wat ik buiten kon doen: ik naaide met de hand een aantal slofjes in elkaar en  plakte er een roosje op. 


Ziezo, die voorraad is ook weer fijn aangevuld.

Dit wintertruitje mét pet en een stoere broek met zakken maakte ik al eerder, maar die heb ik nog niet laten zien, dus bij deze....


Inmiddels heb ik drie grote poppen in mijn bezit, dus leek het me leuk om mijn omslagfoto op Facebook eens een keer bij te werken.


Zie ze hier eens gezellig zitten, en je ziet het, wij doen niet aan discriminatie, want er is ook een bruine pop bij, hihi.

Trouwens, voor de kleine Babyborn (van 32 cm.) ben ik ook aan het kleertjes maken geslagen. Maar daarover een andere keer. 

Ik vind het zo leuk om te doen. Mensen weten me inmiddels regelmatig te vinden, en met het geld van de verkochte kleertjes kan ik mooi (een gedeelte van) deze hobby bekostigen. 
Je kunt onderhand wel zeggen dat poppenkleertjes maken ook een verslaving kan zijn. 

Groetjes, Jannie

4 opmerkingen:

  1. geweldig! wat een leuke kleertjes. daar zou ik ook wel wat mee willen,maar mijn afwerken en priegelwerk is dramatisch.
    ik heb weleens wat geprobeerd,maar dan ben ik niet tevreden en daalt mijn motivatie.
    maar ik vind ze al leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent hier echt wel heel ervaren en bedreven in ondertussen hoor! Zoals jij die kleertjes maakt en afwerkt, echt heel mooi! Ze zien er gewoon stralend uit in hun nieuwe outfits! Kan best geloven dat dit verslavend werkt, maar da's een gezonde verslaving, waar je soms nog een centje mee kan verdienen om weer verder te kunnen, meer moet dat niet zijn.?
    Nog veel plezier met de babyborns!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleertjes maak je toch! Jaren geleden was het ook een verslaving van mij en ik krijg zo'n zin het weer eens op te pakken (al sta ik niet in voor de gevolgen ;-) ). Die regenboogjurk is zó leuk en die schoentjes, zó schattig! Wij hebben ook een donkere pop en een vriendin van mij (met wie ik altijd samen kleertjes naaide), heeft zelfs een indiaanse babyborn, met een roodachtig huidje. Die blijkt zeldzaam te zijn, ze liep er toevallig tegenaan.
    Ik zit in elk geval weer achter de naaimachine (gordijnen naaien voor mijn zoon), dus de stap om écht weer te gaan naaien wordt zo hopenlijk weer wat kleiner.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie