vrijdag 8 augustus 2014

Verwarrend....

Wat lijkt alles toch donker de laatste tijd. Momenteel zit ik naar het journaal op de radio te luisteren, en van wat ik allemaal hoor word ik niet blij... Orkanen in Hawaï , Amerika bombardeert in Noord-Irak, oorlog in Oekraïne, de vliegtuigramp MH17, Israël en Palestina.... en ga zo maar door. Verdrietig nieuws is aan de orde van de dag.  (komt er wel eens een eind aan? Ja, als Jezus terugkomt)

En persoonlijk gebeurde er deze week ook nog wat ernstigs: mijn moeder van 78 kreeg een hartinfarct. 
Het goede nieuws is dat het lijkt mee te vallen, ze mag al weer vijf keer per dag eventjes lopen en volgende week wordt begonnen met fysiotherapie. 
Mijn ouders leven beiden nog, maar zijn de laatste tijd erg aan het tobben. Vaak zitten ze wel een keer of drie per week in het ziekenhuis. Tot nu toe kunnen ze daar nog samen heen.

Gelukkig hebben we ook nog heel wat leuke dingen: we hebben nog steeds vakantie, hoewel we regelmatig ziekenhuisbezoekjes af moeten leggen en het ook nog eens regent dat het giet (en dat is weer wat minder, hihi.) 
Maar alles positief bekijken: stel dat we geen vakantie hadden, dan was het allemaal een stuk hectischer.... 
En als het niet zou regenen, moesten we weer sproeien.....

Via Whatsapp kreeg ik vandaag een echte zonnestraal binnen:


Is dat niet prachtig? Middelste zoon en zijn vriendin zijn op vakantie op Malta. Ze waren beiden in mei jarig en als verjaardagscadeau vroegen ze aan ons geld voor een excursie om met dolfijnen te zwemmen. Nadat ze een dolfijnen- en zeehondenshow hadden gezien was het zover.
Ze hebben genoten, en wij ook! Alleen al van de foto's wordt je gewoon blij!!

Natuurlijk heb ik netjes gevraagd of ik de foto's mocht plaatsen en dat mocht ;-)
Dan kunnen jullie ook meegenieten.

Het feit dat het regende heb ik ook positief gebruikt: ik maakte van een paar weckpotten weer wat accessoires voor in de huiskamer.



Etiketjes geprint en op de potten geplakt, een "hoedje" van katoen geknipt, kantje erlangs genaaid.....
Daarna het katoentje met een elastiekje over het deksel en de rand van de pot vastgezet, grof stuk touw opgezocht, over het elastiekje gebonden en voor de grap nog een etiketje met datum er aan gebonden.
Zo, alweer een hoekje in de huiskamer aangekleed....

Fijne dag allemaal! 

4 opmerkingen:

  1. wat een leuke en warme blogje ! ik moet vaker langs komen, heel inspirerend...veel sterkte met u moeder , de mijne beiden leven niet meer
    maar ik heb ook dagen dat ik mama mist...wat een leuk plaatje op malta...bedankt voor het delen jannie...fijne weekend...( ik hou je in gebed)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat naar van je moeder, veel sterkte! Wel fijn dat je ouders elkaar nog hebben, mijn ouders gelukkig ook. Ja al die nare dingen bij elkaar, dichtbij en ver weg (een vriend van ons overleed vrij plotseling, nog maar 52 jaar oud). Ik kan mij dan heel onrustig voelen en probeer mij erop te richten dat God alles in z'n hand heeft.
    Idd foto's om blij van te worden van je zoon en zijn vriendin, prachtig en je gezellige weckpotjes!
    Fijn weekend!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whow zalig die foto's! Stikjaloers.... dat zou ik ook wel willen.
    Veel sterkte met je mama...als je ouders een dagje ouder worden beginnen de zorgen toch hé. Maar geniet maar goed van mekaar... het kan zo snel over zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat jammer van je moeder, gelukkig valt het nog mee en je hebt ze nog altijd, de mijne verloor ik 8 jaar geleden al en mijn vader is al 18 jaar geleden overleden. Als ze eenmaal beginnen te sukkelen met hun gezondheid is het altijd weer wat zorgen maken en zorgen voor hen, terwijl jij ook al problemen hebt. Gelukkig hebben jullie nog vakantie! Leuke foto's van je zoon, die hebben duidelijk genoten, toch weer een lichtpuntje. Blijf geloven dat het morgen weer beter wordt en de zon weer zal schijnen, ook al lukt het niet altijd even goed. Blijf toch positief denken, de beste manier om te overleven :-)
    Liefs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie