dinsdag 19 augustus 2014

Toilettassen.

Onze middelste zoon is naar Malta geweest. Nu zal je zeggen: moeten wij dat weten? Nee, op zich is dat niet zo belangrijk, maar hij had geen toilettas......dus leende hij die van mijn man. 
Jongste zoon gaat morgen naar Australië en ik zag hetzelfde 'probleem" al aankomen. Die zou ook de toilettas van mijn man moeten lenen.

Dat bracht mij op het idee om voor alle drie (want ook de oudste heeft naar mijn weten geen fatsoenlijke toilettas, hihi) een stevige, ruime tas te maken. Ooit maakte ik deze al voor mijn man en ik had nog heel veel stof liggen. Omdat het zulke stevige stof is besloot ik hiervan de andere drie ook te maken.


Dit zijn ze dus alle drie op een rijtje. Zoals je ziet heb ik met kunstleer en een zwart katoentje er een applicatie op gemaakt. Een herkenningsteken voor de jongens. Natuurlijk zit er ook mijn eigen labeltje aan!
Vond ik wel grappig, ze hebben nu een echte "Jannies Hobbyhoek".

Ik voerde de tassen met tafelzeil, makkelijk bij eventuele lekkages.

Nog even de tassen apart:




Het patroon komt uit "Het grote Singer naaiboek: Tassen", een superleuk boek met patronenblad. En, ook niet onbelangrijk,  niet moeilijk om te maken!

Fijne dag nog!




9 opmerkingen:

  1. Janny, wat een leuke toilettassen zijn dit.!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé dat boek heb ik ook! Maar tot nu toe nog niet echt gebruikt moet ik eerlijk bekennen, foei! En jij maakte er zulke prachtige toilettassen uit, wat een verwennerij, ze komen precies net uit de winkel, zo mooi!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk geworden. Wat een ontzettend leuk stofje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fantastisch toilettassen heb je gemaakt, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk! Ik was eigenlijk ook van plan voor dochters zo'n tas te maken maar ik vrees dat ik geen tijd genoeg meer zal hebben (oudste gaat in september naar Canada).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie tassen, die gaan jaren mee en worden nooit meer afgedankt. Zeker niet als er een bestendige binnenkant in zit.
    Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé Jannie, wat maak jij toch leuke dingen!!!
    Moet toch ook maar eens achter m'n naaimachine kruipen...
    Maar ik weet zeker dat ik mijn gedrocht niet durf te laten zien!!
    Kleding naaien heb ik heel veel gedaan, maar zulke kleine dingen... nee, nooit aan gedacht...
    Wie weet...
    Maar die van jou kun je zo in de winkel verkopen man! (puberzoon zou zeggen: als ik iets bij me heb wat een ander mooi vind maak ik er gelijk klein geld van...)

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie toilettassen. ook ik wil ook weer eens achter de naaimachine.
    ik wil iets met patchwork gaan proberen voor achter mijn cal deken.
    ik vind alles leuk om te zien wat met handwerken te maken heeft
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie