zaterdag 2 augustus 2014

Terug van weggeweest.

Zo, daar ben ik weer. Na ruim een week in het buitenland te zijn geweest, zijn wij al weer een paar dagen thuis.
We hebben een heerlijke fietsvakantie gemaakt rond de Bodensee. In vijf dagen zijn we het meer rondgefietst, van hotel naar hotel. De bagage werd met een busje vervoerd, wel zo gemakkelijk. 

Een korte impressie van wat we allemaal gezien hebben.


De Bodensee zoals we die heel vaak zagen, compleet met bootjes.


Nog een keertje een prachtige foto van de Bodensee. 

Ook fietsten we door mooie plaatsjes. Stein am Rhein bijvoorbeeld,  is een prachtig toeristisch plaatsje met huizen als schilderijen (of schilderijen als huizen, wat je wilt).



Dag één en twee hadden we prachtig weer om te fietsen. De eerste dag zijn mijn man en ik beiden flink verbrand. Dom genoeg hadden we ons niet ingesmeerd met zonnebrandcrème, omdat we met bewolking vertrokken. En op de fiets heb je niet in de gaten dat de zon van lieverlede door de wolken breekt. Tot het al te laat is.......

Dag drie hadden we een "rustdag", waarop we naar Schaffhausen zijn geweest. De afstand was wel te fietsen vanuit het hotel, maar wij kozen ervoor om naar het station in Singen te lopen (was toch nog zo'n 3 km.) en vandaar de trein te pakken. Dat was op zich ook al leuk, want zo vaak zit ik niet in de trein.




De waterval van Schaffhausen was indrukwekkend. Wat een natuurgeweld! Dan voel je jezelf heel klein.

Dag vier en vijf hebben we in de regen gefietst. We hebben meer fietsvakanties gedaan, maar zoveel regen hadden we nog nooit gehad. We fietsten dan ook snel naar onze volgende bestemming, en hebben jammer genoeg van de omgeving niet veel meegekregen. 


Zie hem daar eens verregend zitten.....hihi.

Dag zes was weer een prachtige dag, waarbij we naar het laatste verblijf fietsten. 


Vanuit Friedrichshafen vliegt er regelmatig een zeppelin boven de Bodensee. Best een groot ding, en nee, hij zit niet aan een touwtje, maar vliegt echt.....


Voordat we in Bregenz onze fietsen inleverden, bekeken we in vogelvlucht de stad. Iedere zomer is er op het meer een immens podium gebouwd, waar een theatervoorstelling wordt gehouden. Het publiek zit dan op een podium op de wal. Dit jaar wordt "Die Zauberflöte" opgevoerd. 


Wij hadden nog een nachtje extra geboekt, zodat we de laatste dag naar het bloemeneiland Mainau zijn geweest. Daar heb ik maar één woord voor: prachtig! Kijk maar naar de foto's, dan weet je wat ik bedoel.


Wat een bloemenzee!



Het slot waarvan wij denken dat daar André Rieu wel eens gespeeld heeft, met zijn orkest.











De vlindertuin, ook niet te versmaden!

Wij hebben een fantastische vakantie gehad! En nu maar uitrusten, want ik moet zeggen dat spierreuma en een fietsvakantie 
(waarin we 211 km. gefietst hebben) niet echt samengaan. Maar gelukkig had ik, dit jaar voor het eerst, een E-bike gehuurd. Want ik vind het geweldig om van plaats naar plaats te fietsen, en zolang het gaat, blijf ik het volhouden. Dan maar een paar dagen hangen en liggen. Deze herinneringen pakt niemand mij meer af!

Ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb met (misschien wel veel te veel) foto's. Ik beloof jullie dat het volgende bericht een stukje korter zal zijn. ;-)

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie plekjes heb je op de foto gezet! Nu nog even nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, je brengt me op 'n idee! Mooie foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig foto's!! Je bent natuurlijk wel van het weer afhankelijk, gelukkig dat het verder goed was. Knap dat je dat doet, met spierreuma, maar je hebt gelijk: Deze herinnering pakt niemand je meer af! Heerlijk nagenieten ook he!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker niet teveel foto's hoor Jannie, kunnen we lekker meegenieten! Prachtig was het op jullie vakantie en dat bloemeneiland, wow, echt wel de moeite, ook de vlinders, altijd leuk. Je hebt duidelijk genoten en je hebt gelijk, dit pakt niemand je meer af. Geniet nog lekker na en rust nu maar wat uit.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker niet teveel foto's Jannie, kunnen we lekker meegenieten! Prachtig was het daar en dat bloemeneiland, wow, echt wel de moeite! Ook de vlinders zijn altijd leuk om te zien. Je hebt gelijk, dit neemt niemand je meer af! Je hebt duidelijk genoten, rust nu maar lekker uit want dat kan je zeker gebruiken en geniet nog wat na.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ben je ook in Arbon geweest? heel lang geleden heb ik daar gewerkt, als au pair

    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben er doorheen gefietst, maar hebben niet "aangelegd", hihi. Mooie plek om te werken daar!
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie