maandag 11 augustus 2014

Porseleinen pop in een nieuwe jurk


Voor Ria heb ik een tijdje terug een antieke pop in een nieuwe jurk gestoken. (zie hier) Ze vroeg me toen ook om voor haar porseleinen pop een nieuw jurkje te maken. Hoewel we regelmatig contact met elkaar hadden, kwam het er maar steeds niet van om de pop bij mij af te geven.

In dit blogbericht heb ik verteld, dat Ria mij leerde hoe ik mijn foto's kon bewerken. 
Als tegenprestatie voor haar uitleg heb ik (eindelijk) voor haar de nieuwe jurk gemaakt. Ze wilde graag een crème stofje met roosjes. Dus toog ik vol goede moed naar de Stoffenhal. De verkoopster en ik hebben de hele hal afgestruind naar HET stofje, maar het niet gevonden. We vonden wel een beige gestreept stofje met roosjes en andere bloemetjes en dat heb ik toen maar gekocht, hopend dat ze het ook mooi zou vinden. 
Het stofje heeft nog een paar weken bij mij in de kast gelegen voor ik er aan toe kwam, maar nu is het dan toch af. Ik moet zeggen dat het naaien eraan niet heeft meegezeten. Telkens als ik even lekker op wilde schieten, ging er iets mis. Dan de draad uit de naald, dan de naald gebroken, dan het garen op en ga zo maar door....... Gistermiddag heb ik er de laatste hand aan gelegd, en weer ging het niet zonder mopperen. Zo erg zelfs, dat manlief met een grote grijns op zijn gezicht mijn hobbykamer in kwam om te vragen of het allemaal wel goed ging............zodat we samen de slappe lach kregen.......


Dit is het dus geworden. Gelukkig was ze er blij mee en ook het stofje vond ze wel oké.

Nu kreeg ik van haar als dank twee poppen (voor mezelf) om van nieuwe kleertjes te voorzien. Ze zou ze anders toch maar wegdoen.....


Dus ik ben nog wel even zoet :-D

Fijne avond!



3 opmerkingen:

  1. Leuk om te doen als je van naaien houdt! Ben benieuwd hoe je ze aan gaat kleden. Een tuinbroek van spijkerstof is ook leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geslaagd! Veel frisser met die nieuwe jurk...
    En die momenten dat alles tegen zit ? Hebben we die niet allemaal wel eens... en meestal wanneer dat echt niet uitkomt! haha zo herkenbaar!
    Maar het is in ieder geval mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dit is echt wel een kunstwerkje! Je hebt ze een nieuwe prachtige jurk gemaakt, veel frisser als de vorige. En met die 2 gekregen poppen weet je vast wel raad denk ik ;-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie