woensdag 6 augustus 2014

Mandje met lekkers

Van vrienden van ons is zíj zaterdag jarig. Wij zijn ook uitgenodigd. Ik weet van haar dat ze van kokkerellen en dingen uitproberen houdt. Daarom maakte ik voor haar een mandje met lekkers om een heerlijke salade mee te bereiden.


Ik haakte in het rond een rand van stokjes, ongeveer 8 cm hoog en naaide een ronde bodem van katoen vast aan de rand. De voering van het mandje heb ik gemaakt van tafelzeil en als afwerking naaide ik een biaisband met kersenmotief langs de bovenrand.


Daarna deed ik in het mandje drie flesjes olijfolie in verschillende smaken en wat zakjes met croutons en nootjes om de salade lekker knapperig te maken. 


Ik ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden.

En nu maar hopen dat ze dit blogbericht niet leest..............


3 opmerkingen:

  1. Een superleuk cadeau voor iemand die graag kokkerelt Jannie en het mandje kan altijd nog gebruikt worden. Dat heb je weer knap gedaan en dan ook nog zo mooi afgewerkt langs de binnenkant, wauw, echt prachtig handwerk!
    Grtjes, rita.
    Ze zal vast in haar nopjes zijn met dit cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke kado jannine weer zo,n post waar je vrolijk van wordt...bedankt echt dat u tijd neemt
    om een reactie achter te laten bij mij...ik ga in de weekend een bericht posten...want ik wil soms iedereen gedag zeggen
    of reageren....groetjes uit een warme arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gemaakt! Ik had nog een hele stapel kleine dienblaadjes van de Action (die gebruikten we vorig jaar bij ons 25-jarig huwelijksfeest voor de tafels) en die zijn nu bijna op. Dit vind ik ook een erg leuk idee om een kado-pakketje mee te maken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie