dinsdag 26 augustus 2014

Kussen nummer één.

Een paar blogberichten geleden (klik) liet ik jullie een paar bolletjes wol zien, waarmee ik de kussens op onze bank wat minder saai zou maken. Nummer één is inmiddels af. 




Ik haakte hem met de V-steek, gevonden op dit leuke blog. Met tutorial! En echt, een supermakkelijke steek. Het kussen oogt wat simpel nu, maar ik heb nog wat ideetjes voor de andere kussens die in de planning zijn.....
Dit is eigenlijk een basiskussen, hihi.


Mijn zwager heeft bij de opknapbeurt van de huiskamer (onder andere) de overgordijnen geleverd. Hij was zo lief om de overgebleven stof aan mij te geven, zodat ik die kon gebruiken voor de kussens.

Dit is de achterkant geworden: ik heb er maar een knoopsluiting op gemaakt, wat ik zowel handig als grappig vind. De knopen fleuren zo de achterkant wat op. Want ja, bij ons in huis blijft niet alles netjes op zijn plaats liggen, dus de achterkant zal echt wel eens boven liggen. ;-)


Het tweede kussen is inmiddels in de maak. Ook een basiskussen, maar met een heel andere steek. Maar dat houd ik nog even lekker voor mezelf.

Fijne dag allemaal!

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kussen!!
    Dat van mij - met dezelfde steek- is op de knopen na ook af, en ligt al gewoon op de grond... Moet nog steeds tegen mezelf zeggen: Kom op Marian, NU naai je die knopen er even aan en haak je het laatste randje met de knoopsgaten....
    Maar helaas.... mijn andere ik wil nog niet goed luisteren....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow jannie zo te zien ben je druk bezig geweest en het eind resultaat mag gezien worden...leuk..hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig jij! Je zit niet stil! Dankjewel voor de verwijzing naar de tutorial... een steek die ik zeker ook eens ga gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is toch al een heeeel mooi kussen geworden hoor Jannie, zelfs de achterkant piekfijn afgewerkt! Benieuwd naar het volgende...
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat belooft wat, ik ben benieuwd naar de rest van de kussens! En ja, hier liggen ze ook vaak ondersteboven. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie