donderdag 17 juli 2014

Pruimentijd......pruimentaart!

Het is weer pruimentijd! Afgelopen dinsdag kreeg ik van een goede kennis een heleboel pruimen van haar eigen pruimenboom. Heerlijk! Maar je kunt die pruimen niet lang laten staan, en om ze allemaal in één keer op te eten vond ik een te groot risico op veelvuldig toiletbezoek......
 :-P


Dus heb ik gisteren een pruimenkwarktaart gebakken. Dit recept komt uit het blad Het superdikke taartenboek (meer dan 200 heerlijke taarten). Nou, ik heb al meer uit dat blad gemaakt, en inderdaad, heerlijke taarten. Ook deze weer!

Men neme:




Ziezo, de vorm is gevuld met de bodem van het deeg en de kwarkvulling. De pruimen moeten er later op.



Die heb ik alvast gewassen en gesneden. Natuurlijk ook de pitten verwijderd, haha.


Nadat ook de pruimen drie kwartier hebben mee gebakken, ziet je taart er zó uit. Oké, niet helemaal zoals op het plaatje in het taartenboek, maar de smaak is er niet minder om. 


Gisteren kon ik nog geen stukje proeven, want de taart moest zéven uur afkoelen, maar vandaag.......


En dat op een doordeweekse dag!!
Gelukkig heb ik daarnet 6 km. met stokken gelopen (nordic walking), dus dan hoef ik me niet zo héél erg schuldig te voelen.

Fijne dag allemaal.

4 opmerkingen:

  1. Mmmmm....
    Nou jouw "eten van een plaatje" lijkt er best heel veel op.....
    Zou zomaar zin hebben om bij je op de koffie te komen.....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet allemaal zo gezellig uit...krijgt je zo zin in...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja wadde! Daar ben ik nu stikstikjaloers op zie! Verdorie toch! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie