maandag 7 juli 2014

Pop van Naline aangekleed.

Zo, ik heb vandaag al hard gewerkt, en daar bedoel ik mee dat ik veel gesopt en geschrobd heb. Gelukkig is het nu klaar. Het huis is na de opknapbeurt weer helemaal stofvrij. Alleen de duo-rolgordijnen, die we in plaats van vitrage gekozen hebben, moeten nog worden opgehangen. Dat komt mijn handige zwager te zijner tijd doen. O ja, en nog wat vitrage in mijn hobbykamer, want de oude hangen al 25 jaar en durf ik bijna niet meer te wassen.....zo "dun" zijn ze geworden, hihi. Ik heb ze trouwens vorige week toch nog een keer gewassen, heel voorzichtig in de wasmachine. Maar ik was "een beetje dom": ik liet de haken in de gordijnen zitten, ik was gewoon vergeten ze uit de vitrage te halen. Je weet wel, effe gauw in de machine stoppen.... Jongste zoon kwam mij even later vertellen, dat de wasmachine zo'n raar geluid maakte.... Twee haken zaten er dus in. Pffff. Gelukkig heb ik een handige kennis, die de haken weer heeft verwijderd. 

En nu komt het leuke werk: accessoires kopen/bedenken/maken. Heerlijk op het gemak! Mijn hoofd zit al vol ideeën voor kussens, hoesjes voor in rieten manden, een poef haken en nog veel meer. 
Ik houd jullie op de hoogte!
Wacht, ik kan al vast een kleine tip van de sluier oplichten hoe het geworden is. Wel met een kleine kanttekening: de side-table staat inmiddels op een andere plek als op de foto. En zo wordt er misschien nog wel eens een keer meer geschoven met het één of ander. 
Rechtsonder op de foto zie je de keuken met een stukje nieuw zeil. 15 jaar lang heeft hier bruin zeil gelegen en wat een verandering is het dan als er zwart-witte "tegels" liggen. Zelf ben ik er heel tevreden mee.


Gisteren vierde Naline, een nichtje van ons, haar verjaardag. Ze is eigenlijk de 25e pas jarig, maar omdat gisteren haar vader jarig was, en wij de 25e op vakantie zijn, hebben we ook haar verjaardag alvast gevierd. Ze speelt nog graag met haar Baby Born, vertelde haar moeder (mijn zus) en wat is er dan leuker om een kledingsetje cadeau te doen. Vorige week ben ik achter de naaimachine gekropen en heb ik me weer uitgeleefd!







Ik maakte een overgooiertje van een bedrukte jeansstof, eronder een wit t-shirt en een bijpassende zonneklep. Het is per slot van rekening zomer! Ik was helemaal in de mood.....en maakte daarom ook nog een roze flanellen luiertje/luierbroekje en een paar vilten slofjes. En zo is het een complete outfit geworden!


Ik geloof wel dat ze het leuk vond! 

4 opmerkingen:

  1. O wat fijn Jannie dat je kamer weer op orde is...
    En die finishing touch, ach daar moet je de tijd voor nemen....
    Ik weet zeker dat je er iets heel erg leuks van gaat maken...
    Net even die 'Jannie-tint' eraan geven, dat is jou wel toevertrouwd.
    En je zwartwitte tegels in de keuken vind ik gaaf!!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je weer fatsoenlijk naar het WK kan kijken vanuit je zetel! Het is heel netjes geworden... ben beniewd hoe je het verder nog gaat aankleden. De pop is in ieder geval al prachtig aangekleed... ik ben wel zeker dat je nichtje dit geweldig vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er mooi uit!! Leuk, bij ons in de keuken liggen ook zwart-witte tegels. Ik ben benieuwd naar de accessoires die er nog aankomen!
    Wat een schattig Baby Born-setje, nou jij was zéker in de mood!!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je living ziet er weer prachtig uit en ook je keuken, heel fris met die zwart-wit tegels. De accessoires zal je ons wel tonen hoop ik als je ze gemaakt hebt, ben benieuwd, je hoofd zal wel tollen :-) . En dat setje is weer ontzettend mooi voor Babyborn, jij bent daar echt wel superhandig mee moet ik zeggen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie