zondag 20 juli 2014

Het meest gelezen boek......

De Bijbel: het meest gelezen boek op aarde. En ja, ook bij ons is dat het geval. 
De kaft van onze Bijbel begon er wat beduimeld uit te zien. Daarom maakte ik hiervoor een boekomslag, net zoals ik voor het Psalmboek van mijn man heb gedaan. 


Ik borduurde het woord "Bijbel" en naaide deze applicatie op een stuk kunstleer. Blauw vilt had ik nog liggen, dus dat werd de binnenvoering. Omdat in onze Bijbel maar één bladwijzer zit en er bij ons in de kerk meestal meerdere Schriftlezingen zijn, naaide ik twee lintjes mee tussen kunstleer en vilt. Extra bladwijzers....


Kijk ze eens gebroederlijk naast elkaar liggen! Hetzelfde en toch heel anders..... Ik moet zeggen dat ze ook heel prettig in de hand liggen. Net of er wat fiberfill mee genaaid is. Hopelijk kunnen ze er weer een poosje tegen.

Fijne zondag!

8 opmerkingen:

  1. mooi gemaakt jannie, ik wil ook een boeken legger haken, een kruisje of zo..ik haak
    ook graag maar ik werk de hele week, dus in mijn vrije tijd...ik zie dat je facebook
    hebt ik zal daar ook graag volgen...groetjes en ook een gezegende zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je echt heel mooi opgelost Jannie, weer klaar voor gebruik!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé wat mooi weer Jannie! En wat handig om er extra touwtjes tussen te naaien! Je bent een handig mens!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee zeg, vooral ook van die lintjes (ik zou er het liefst drie hebben, hihi). Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat mooi gedaan en het idee van de lintjes is zó handig (ik zit in de kerk altijd te dubben, waar zal ik m'n lintje tussen doen... ;-) ).
    Fijn weekend! Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een goed idee, meestal leg ik er een (snoep)papiertje tussen, maar een extra lintje zou fijn zijn.
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jannie, mag ik je mailadres om je een vraag te stellen over je blog? Hinke Smit (hinke.smit@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie