zondag 13 juli 2014

Bedtijd.....

Van de week heb ik niet zo veel gedaan. Ik was gewoon een beetje moe... Een beetje gerommeld in en om het huis, wat boodschapjes gedaan, alvast voor de vakantie, en een beetje "gehobbyd". Schrijf je dat zo?? (Volgens autocorrectie wel). Of is dat helemaal geen bestaand woord?

Ik merk dat in blogland de vakantie al aardig begonnen is. Voor ons is het ook bijna zo ver, manlief hoeft nog maar vier dagen te werken en dan hebben wij ook vakantie. Aan de ene kant heb ik nog helemaal geen "vakantiegevoel", aan de andere kant zie ik er ook wel naar uit. Lekker doen waar je zin in hebt, wat langer op bed liggen en hier en daar eens gaan kijken. En we gaan er ook nog eventjes tussenuit. Klinkt toch ook wel erg aanlokkelijk.....

Van de week maakte ik nog wat kleertjes voor Babyborn. Ik ben aardig door mijn voorraad heen, dus het werd weer eens tijd. 
Bedtijd, welteverstaan. Twee slaapzakjes en een pyjama kwamen onder mijn naaimachine vandaan. Er is nog wat stof over, daarvan wil ik nog een nachtponnetje maken, maar dat moet ik nog "even" tekenen. En daarna nog naaien, natuurlijk ;-)



Het blijft nog steeds zo ontzettend leuk om te doen. Vooral als ik in mijn fantasie een poppenmoedertje lekker zie rommelen met deze kleertjes en haar pop.....

Omdat het buiten ook heerlijk vertoeven was, ben ik gisteren begonnen met het haken van een poef. Klinkt niet heel logisch, maar haken kan buiten en naaien niet. 
Ook weer heel leuk om te doen. Ik haak met haaknaald 8, dus het gaat wel lekker snel. Hopelijk heb ik wel wol genoeg. Het patroon was met wol van haaknaald 5, dus ik moet het patroon wel zelf een beetje aanpassen. De weegschaal staat dan ook klaar op het aanrecht om een beetje uit te komen met de wol. 


Momenteel heb ik nog 222 gram. Ik ben zelf wel erg benieuwd of het gaat lukken....

Fijne dag allemaal!

6 opmerkingen:

  1. Mooie kleertjes maakte je alweer voor de babypop! Een mens zou gewoon kleindochters willen om dit ook te kunnen maken...
    Ben benieuwd naar je poef!
    Enne felicitaties met het resultaat van "d'Hollanders" ;) hé!
    grtjs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de felicitaties. ;-)
      Ze deden het goed, hoor, de Hollanders. Ben trots op het Oranje. Maar wat zou het leuk geweest zijn als ze wél de finale hadden gespeeld.....
      Groetjes, Jannie

      Verwijderen
    2. Zeg jij bent ook niet snel content! ;)

      Verwijderen
  2. Wat een geduld heb je toch voor die poppendingen.... Ik kan me wel goed voorstellen dat er zo'n poppenmoedertje aan de gang is, maar ze zelf voor de pop maken?
    Ik geloof dat ik nooit verder ben gekomen dan een poncho voor de pop en een dekentje.....
    En je poef?
    Ach daar geeft jij je eigen draai wel aan als het niet helemaal uitkomt!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent toch echt een crack in het maken van die baby born spulletjes Jannie, ook deze zijn weer superleuk, de stofjes doen ook veel natuurlijk! En die poef, we zullen duimen dat je genoeg wol hebt :-)
    Geniet binnenkort van je vakantie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie