woensdag 25 juni 2014

Theepotje

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je met zo veel dingen tegelijk bezig bent, maar dat er niks áf komt! Nou, ik heb daar momenteel last van. Daarom heb ik een klein "tussendoortje" gehaakt, zodat ik het fijne gevoel  even heb dat er iets klaar is. Op deze site vond ik een mini-theepotje, wat ik zo grappig vond, dat ik meteen mijn haaknaald en Catania heb gepakt om het te maken. Het was best een pietepeuterig werkje, maar superleuk én in één avond af.... Ik heb er een musketonhaak aan gedaan en het hangt nu te pronken aan mijn saaie rugzak, die nu ineens niet zo saai meer is.




Mijn "toekomstige schoondochter" zag het theepotje aan mijn rugzak hangen, en gaf mij meteen een ander idee voor een klein "tussendoortje". Ze werkt in de zorg als verpleegkundige en had bij een collega een gelukspoppetje van een verpleegster als gezien. Of ik dat voor haar wil maken. Nu heb ik op internet zitten snuffelen. Het patroon staat in het boekje "Gelukspoppetjes haken" van Annemarie Arts. Een heel leuk boekje, hoor, daar niet van, maar om het alleen voor de verpleegster aan te schaffen gaat mij wel erg ver. Dus binnenkort ga ik zelf aan de slag, kijken of ik er zonder patroon uit kom. Ik ben alleen bang dat het dan geen "tussendoortje" wordt, maar een "uithalertje"...... :-D
Als ik durf (en als het lukt natuurlijk) , laat ik wel een keer zien wat eruit gekomen is. En anders kan ik altijd het boekje nog kopen:

Gelukspoppetjes haken


Met de opknapbeurt van de huiskamer zijn we al een heel eind. De boel is weer bewoonbaar (heerlijk, zo'n luie bank) en van lieverlede wordt het ook weer aangekleed. Gisteren zijn de overgordijnen gehangen, vandaag heb ik heel wat glaasjes en ander serviesgoed gewassen en zijn de kasten zo goed als ingeruimd. Nog elf (!) laatjes en dan is dat ook weer klaar. Maar vandaag niet meer!!! 
Zoonlief kookt vandaag voor ons, iets wat hij heel goed kan en eigenlijk te weinig doet.... Ik laat mij vanavond maar eens heerlijk verwennen. Hoewel, je wilt niet weten hoe het aanrecht en de kookplaat eruit ziet nadat hij heeft gekookt. Ach, ik moet ook niet te veel verwend worden.......

4 opmerkingen:

  1. Schattig dat theepotje! De gelukspoppetjes vind ik ook heel erg leuk... ben benieuwd of je dat zonder patroon gaat kunnen?
    Makkelijk een zoon die kookt... maar de opkuis nadien die moet je er bij nemen. Ik heb nog nooit een man geweten die terwijl hij kookt alvast wat afwast... met uitzondering van de Jeroen Meus dan!
    Krijgen we nog fotootjes te zien van je nieuwe woonkamer want je hebt ons nu wel heel curieus gemaakt!
    Geniet van je avondje op de bank!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat theepotje... Hoewel ik persoonlijk niet van die dingen ben... Ik weet niet, op de een of andere manier kan ik daar absoluut geen klik mee grijgen... Ach, maar jouw creatieve geest bedenkt echt wel wat, daar heb jij helemaal geen boekje voor nodig!!!

    Wat fijn dat je kamer de woonbare situatie weer van lieverlee aanneemt!! Geniet er straks maar lekker van!!

    En, hebben jullie lekker gegeten?
    En het slagveld, daaar heeft zoon toch zeker wel mee geholpen op te ruimen? Hoeveel jaar had jij het ook al weer gedaan toen hij nog thuis was???? ;-)

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk theepotje! Ben benieuwd of je een verpleegstertje uit je haaknaald kan toveren! Maar jou kennende zal dat best wel lukken :-) En anders vraag je voor één of andere gelegenheid dat boek als cadeau. Fijn dat je woonkamer weer bewoonbaar is. Stilaan geraakt alles weer op zijn plaats, het hoeft niet allemaal in 1 keer en laat je maar eens goed verwennen door je zoon.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bericht achterlaat, ik lees ze met plezier.
Groetjes, Jannie